2 214 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
i-balk & hållfastighet
nu har jag löst det genom att moblera om tils så att öpningen blivit mindre & då blir det en liten synlig limträbalk.
frågan är nu vilken takhöjd jag ska lägga mig på?
rummat blir ungefär 3x3m med en tvärgåenda balk i taket som sticker ned 20cm
första delan kan utan problem ha 240 i takhöjd & andra delan kan ha 240 närmast balken men taket sluttar så det blir 220 i bortre änden.
nu tror jag inte sluttande tak är så snyggt om man har kakel på väggen då man så tydligt ser lutningen då.
ska man sänka allt till 220 eller bara från balken & bortåt? då kommer inte palaren att sticka ut eftersom taket håller samma höjd som balkens underkant
frågan är nu vilken takhöjd jag ska lägga mig på?
rummat blir ungefär 3x3m med en tvärgåenda balk i taket som sticker ned 20cm
första delan kan utan problem ha 240 i takhöjd & andra delan kan ha 240 närmast balken men taket sluttar så det blir 220 i bortre änden.
nu tror jag inte sluttande tak är så snyggt om man har kakel på väggen då man så tydligt ser lutningen då.
ska man sänka allt till 220 eller bara från balken & bortåt? då kommer inte palaren att sticka ut eftersom taket håller samma höjd som balkens underkant
Bra fråga, är nog svårt att svara på om man inte sett rummet.
Min far bygger just nu ett badrum med taklutning, rummet är även det ca. 3x3m och taket lutar från ca. 2,20 till 2,50.
Han ska även kakla hela badrumet, men jag tror inte att det kommer att se konstigt ut, däremot kommer det nog att bli en lite "kul" detalj i badrummet.
Men det kanske blir anorlunda om man har en balk i taket, vet inte ???
Min far bygger just nu ett badrum med taklutning, rummet är även det ca. 3x3m och taket lutar från ca. 2,20 till 2,50.
Han ska även kakla hela badrumet, men jag tror inte att det kommer att se konstigt ut, däremot kommer det nog att bli en lite "kul" detalj i badrummet.
Men det kanske blir anorlunda om man har en balk i taket, vet inte ???
Klicka här för att svara