Inser att mina klinker som sitter närmast utlopp (Unidrain) måste vara tunnare. Klinkerplattorna är ca 13 mm och måste tas ned med kanske 2-3 mm för att det skall fungera. Vinkelslip på undersidan vore kanske ett alternativ. Eller kan man möjligen hyvla dem tunnare med någon form av maskin?

R
Kommer nog att spricka , så ingen bra ide

Klart att de kan spricka, men rimligen måste det gå på ett eller annat sätt. Det måste ju kända ofta att det finns en ojämnhet på golv/vägg som man behöver hantera genom att karva klinker.

• Gilla
Ingemar O
  • Laddar…
Då fixar man underlaget i stället. Varför inte montera brunnen högre?

Vinkelslip på undersidan det går snabbast, fick slipa ner mina till halva tjockleken...
Tile insert från purus

• Gilla
fredar
  • Laddar…
nino nino skrev:
Vinkelslip på undersidan det går snabbast, fick slipa ner mina till halva tjockleken...
Tile insert från purus
(y) Purus tile insert ser ut ungefär som Unidrains grejor.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Då fixar man underlaget i stället. Varför inte montera brunnen högre?
Underlaget kan inte fixas så mycket. Tätskikt.

Montera brunnen högre skulle möjligen gå rent funktionellt, men det skulle varken bli garanti eller certifikat.

Bästa svaret

T
Går att slipa ner med en bra betongslip. Men egentligen är det inte hela världen att plattorna kommer att sticka upp lite ovanför klinkerramen, man står ju inte med fötterna just där och för att se det får man lägga sig på golvet i så fall.

T tank77 skrev:
Går att slipa ner med en bra betongslip. Men egentligen är det inte hela världen att plattorna kommer att sticka upp lite ovanför klinkerramen, man står ju inte med fötterna just där och för att se det får man lägga sig på golvet i så fall.
Precis, det blev faktiskt kanonbra även utan hyvlade klinker.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.