14 papp var saftigt.

Jag hade undersökt skåpet under diskbänken noga, kanske går det att klämma in diskmaskinen där? Om vattenlås och annat avloppsskrot är ivägen så går det ofta att flytta undan på olika sätt, det finns vattenlås som är gjorda för att inte ta så mycket plats. Då blir det dessutom enkelt att koppla in diskmaskinen. Kom ihåg en slaskbricka under så att det syns om maskinen läcker.

Vet att detta är ett vasst svar du inte ville ha men, varför gör du inte bara som hyresvärden sa? Det är ju hans hus? Får känslan av att du är en besserwisser som inte ger sig förrän du fått din vilja igenom.

Angående att sätta in maskinen under bänk gör att jag måste dra el och vatten genom diskbänken. Vet inte om det vore så uppskattat av hyresvärden. Men man kan ju fråga. Tanken är inte dum.

Visst skulle jag kunna göra som värden säger. Men efter att ha läst och fått höra av vvsare att det inte är att rekommendera tycker jag inte att det är fel att undersöka om en bättre lösning finns. Eller? Det är inte det att jag tror mig veta bättre, tvärtom, jag har inte mycket kunskap. Rätta mig gärna. :)

Krilleman
Mellankopplingar sitter det redan.

Då är det bättre att byta mellankopplingarna så det blir varianten med avstängning och extra uttag! Men köp då även en ny mellankoppling bara med avstängning så bygglängden blir densamma för båda sidorna! Och för detta arbetet krävs det att vattnet stängs av.

8187255 + 8188014

mellankoppling1.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

mellankoppling2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman
Innan du handlar den satsen så är det ju bra om du får bort proppen och kollar om det är konstant vattentryck på den. Samt att det är R15 gänga.

Glöm inte att stänga av vattnet först i dina mellankopplingar.

Jo jag vill inte köpa något i onödan givetvis. Proppen sitter som berget så jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att få loss den utan att dra sönder spåret. Det är lite slitet redan tyvärr.

Vad det är för gänga hoppas jag kunna få hjälp med hos någon rörhandel. Min blandare verkar vara en mora temp vilken det står att den kopplingen ska passa till. Men det kanske kan vara skillnader även om det är samma modell?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.