MultiMan
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Du verkar vara en kul vän...
Han verkar vara en bra vän att ha vad jag kan se, som lånar ut sina saker till andra som behöver. Jag har varit i samma situation med domkraft faktiskt, fast jag lånade. Jag visste det var mjuk mark och la under grova plank, så inget hände. Men hade domkraften vikt sig hade jag utan vidare köpt en ny eller möjligen begagnad felfri till utlånaren. Det tycker jag är en självklarhet.

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Antar att du menar att luckan inte har något handtag?
Utgår från att den inte heller har några gångjärn, utan alltså endast satt på plats med hjälp av två magneter?

Måste säga att det låter lite som en tidsfråga innan något skulle hända.
Som jag förstår är det ett utrymme ovanför mikron som har en lucka utan handtag och sitter uppe med magneter.

S Superaneleh skrev:
Som jag förstår är det ett utrymme ovanför mikron som har en lucka utan handtag och sitter uppe med magneter.
TS skriver följande, i inlägg 272
Nu vet jag också att det heter ”passbit”, tack för det. Och fint att många av er förstår att inte alla (jag) kan rätt begrepp i frågan.

Och ja, man måste ställa dig på en stege och sticka in en kniv eller fippla in fingrarna i mellanrummet för att få upp den.
Anser du fortfarande att det är en lucka?

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
B Bus1t skrev:
Helt på Alvredos linje här.. De öppnar en kökslucka- vilket är fullt normalt i ett kök. Den är så dåligt fastsatt (med magneter) att den ramlar ner och träffar en micro som går sönder. Är hyresgästerna ovårdsamma eller är det bristfällig konstruktion?

Hade jag varit TS hade jag inte krävt en krona.. dessutom av vänner.
Förvånad att ingen annan verkar tycka såhär. Också märkligt att ta betalt av ens vänner genom att låta do, betala elen, lär inte röra sig inte om många kronor för ett dygn eller två...

• Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Nu är festen slut! 😂🤣
Det har varit en underhållande tillställning. Men nu har övriga gäster gått hem. Starta en annan tråd eller hoppa på en annan befintlig tråd. Här är festen över, den är slut, tittut 😊

• Gilla
Katten72
  • Laddar…
A aabbcc skrev:
Förvånad att ingen annan verkar tycka såhär. Också märkligt att ta betalt av ens vänner genom att låta do, betala elen, lär inte röra sig inte om många kronor för ett dygn eller två...
Men har han 20 vänner som bor gratis i 20 veckor, blir det en slant.
Tycker TS är ytterst generös.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
M MaxBackstrom skrev:
Nu är festen slut! 😂🤣
Det har varit en underhållande tillställning. Men nu har övriga gäster gått hem. Starta en annan tråd eller hoppa på en annan befintlig tråd. Här är festen över, den är slut, tittut 😊
Som gästernas försvarare hävdar jag att gästen drömde att de orsakat skadan som han sedamera felaktigt erkänner.

Sanningen är att en okänd gärningsman olovligen tagit sig in i bostaden och av okänd anledning orsakat skadan.
Min klient, är alltså oskyldig.

• Haha
MaxBackstrom
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Som gästernas försvarare hävdar jag att gästen drömde att de orsakat skadan som han sedamera felaktigt erkänner.

Sanningen är att en okänd gärningsman olovligen tagit sig in i bostaden och av okänd anledning orsakat skadan.
Min klient, är alltså oskyldig.
Det är över nu, domslut har fallit. 😁

• Haha
Intet
  • Laddar…
nino nino skrev:
Vad hittar jag på ?
Passbit. TS kallade det för en "lucka". För diskussionen blir det en d..a skillnad.

MultiMan MultiMan skrev:
Jag har varit i samma situation med domkraft faktiskt, fast jag lånade. Jag visste det var mjuk mark och la under grova plank, så inget hände. Men hade domkraften vikt sig hade jag utan vidare köpt en ny eller möjligen begagnad felfri till utlånaren. Det tycker jag är en självklarhet.
Hade jag haft sönder något som jag lånade hade jag givetvis ersatt det. Jag lånar gärna ut saker. Det jag inte gör är att kräva mina vänner på ersättning efter olyckor.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
  • Haha
Katten72 och 2 till
  • Laddar…
Hade jag haft sönder något som jag lånade hade jag givetvis ersatt det. Jag lånar gärna ut saker. Det jag inte gör är att kräva mina vänner på ersättning efter olyckor.

Men det var inte TS fråga. Jag utgår ifrån att TS ville provocera diskussion (trolla) eftersom detta är frågor man löser enkelt genom samtal. Det har sannolikt aldrig funnits ett problem och att gå till ByggaHus för att få moraliskt stöd är inte så lyckat.
Festen är över! Skapa en egen tråd med något utvecklande!

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Passbit. TS kallade det för en "lucka". För diskussionen blir det en d..a skillnad.
Ja men hon skrev även att NU visste hon att det hette passbit och det var långt efter du skrev att jag hittade på

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ja men hon skrev även att NU visste hon att det hette passbit och det var långt efter du skrev att jag hittade på
Tror inte du menar exakt som du skrev.

Jag tror inte för en sekund att "vännen" skulle försöka ta loss en "passbit". Om det verkligen vore så har man andra problem i vänskapsrelationen.

Att TS nu köper begreppet "passbit" är ju efter en lång påverkanskampanj på ByggaHus...

• Haha
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas
MoaSB MoaSB skrev:
Tack alla ni som svarat på min fråga.

Jag har pratat med våra vänner och de kommer att betala en ny dörr till mikrovågsugnen.

Nu vet jag också att det heter ”passbit”, tack för det. Och fint att många av er förstår att inte alla (jag) kan rätt begrepp i frågan.

Och ja, man måste ställa dig på en stege och sticka in en kniv eller fippla in fingrarna i mellanrummet för att få upp den. Och nej, ingen kan tro att vi har exvis socker eller en kanna däruppe.

Det har också varit intressant att se de klassiska urspårningarna i diskussionerna och så underbart att läsa när någon sansad person går in och rätar upp diskussionen igen.

Stort tack till er alla. Om jag kunde skulle jag nu stänga tråden. Jag kommer inte att följa den längre. Med det sagt, lev väl och var snälla mot varandra.
Tror inte du menar exakt som du skrev.

Jag tror inte för en sekund att "vännen" skulle försöka ta loss en "passbit". Om det verkligen vore så har man andra problem i vänskapsrelationen.

Att TS nu köper begreppet "passbit" är ju efter en lång påverkanskampanj på ByggaHus...
Du har fortfarande inte lyckats läsa TS svar. Jag har inkluderat den här ovan. Vännerna klättrade alltså upp på en stege och tog lös passbiten antingen med verktyg eller klöste loss den.

Verkligheten överträffar dikten.

Prova att läsa allt i denna post. Noggrant! Lycka till.

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
A aabbcc skrev:
Nu orkar jag inte jaga reda på vad TS skrivit om det.

Men säg en kallställd "fjällstuga" på 200m2 där värme startas på distans och utespa och bastu står på dygnet runt.

Det och ett antal elbilar som sladdar in och turas om att ladda för att komma hem igen och slippa Malungskön.. :)

Fortfarande ingen förmögenhet. Men tillräckligt för att det är fullt rimligt att låta polaren betala merkostnaden.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.