10 175 läst ·
5 svar
10k läst
5 svar
Hyra golvslip i Gbg där man även kan få råd
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 inlägg
Jag ska slipa ett litet furugolv (6 kvadrat) i Göteborg. Kan ni rekommendera lämpligt ställe att hyra en liten maskin på?
Det är ju så litet att jag funderar på att bara hyra en kantslit och använda den för hela golvet, alternativt köpa in den där fina Festool-maskinen som jag drömmer om och använda den för hela golvet...
Det är ju så litet att jag funderar på att bara hyra en kantslit och använda den för hela golvet, alternativt köpa in den där fina Festool-maskinen som jag drömmer om och använda den för hela golvet...
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Bauhaus hyr ju ut golvslipar men jag vet inte hur dem är på själva råd-biten...
Vill man ha praktiska råd ska man inte går till Bauhaus i Göteborg. De har kanske någon bland personalen som faktiskt kan något, men annars är Bauhaus det byggvaruhuset som har lägst ranking hos mig.
Vilken större golvfirma som helst hyr ut slipar. Hyr av dem om du samtidigt vill ha vettiga råd och kan tänka dig att eventuellt betala något mer för maskinhyran. Har även märkt att kombinerade färg/golvhandlare ofta hyr ut maskiner. Exempelvis Colorama på Danska vägen 96.
Vilken större golvfirma som helst hyr ut slipar. Hyr av dem om du samtidigt vill ha vettiga råd och kan tänka dig att eventuellt betala något mer för maskinhyran. Har även märkt att kombinerade färg/golvhandlare ofta hyr ut maskiner. Exempelvis Colorama på Danska vägen 96.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 inlägg
almedals golv hyrde ut maskiner tidigare, men jag är inte säker på om de gör det nu. Ring och kolla. Hur som helst var de väldig informativa och hjälpsamma.
Vet inte heller om de fortfarande hyr ut. De var väldigt bra att hyra av, de hade då testbitar som man fick prov slipa på och var som sagt väldigt hjälpsamma.Johan Gunverth skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 inlägg
Almedal hyr inte ut längre. Det var enligt honom ingen som ville hyra när ROT-avdraget infördes... Men för mina 6 kvadrat kan jag inte ta hem en golvslipare.
Känns allmänt ganska krångligt att hitta någon. Jag funderar på att ta min Festoll Rotex och lägga mig på knä ett par timmar. Kan ju inte vara så förbannat svårt, och går förmodligen snabbare än att hålla på så här och leta.
Känns allmänt ganska krångligt att hitta någon. Jag funderar på att ta min Festoll Rotex och lägga mig på knä ett par timmar. Kan ju inte vara så förbannat svårt, och går förmodligen snabbare än att hålla på så här och leta.
Klicka här för att svara