Jag har två audiotransformatorer (in 6 ohm, ut 500 ohm) liggande och började fundera. Vad händer om man parallellkopplar dem på ingångssidan och seriekopplar dem på utgångssidan? Får man halva ingångsimpedansen och dubbla utgångsspänningen? Frågan är helt hypotetisk, jag har absolut inga planer på att använda dem så, men jag blir nyfiken på vad som händer om man gör så?