Tror nog man blir sur när bitsfästet på dom grövre hylsorna går sönder…… kört mycket 19mm med adapter och det har gått åt en del adaptrar…….
Ett tips är väl att du köper så många adaptrar som du vill ha hylsor?

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Eldrivna verktyg har ju uppkommit av en anledning, right? ;)
Och det finns också en anledning att det finns eldrivna dragare med 1/2"-fäste.....

• Gilla
ViktorHg och 2 till
  • Laddar…
Använder Biltemas 1/2 adapter dagligen med 13 17 19 hylsa.
Har väl dragit av 3-4 st på 15 år.

• Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
C
T Taxture skrev:
Tror nog man blir sur när bitsfästet på dom grövre hylsorna går sönder……
Japp, och särskilt surt är det om de går av i kant med chucken på en slagskruvdragare och stumpen inte går att få ut. :lying:
Nä, man gör nog bäst i att undvika att utmana ödet vad gäller vridmoment och dessa adaptrar.

Allt har ju att göra med hur hårt skruven sitter, och hur stark dragare man har.

För mig skulle det räcka i 90% av fallen, vilket är tillräckligt. Dessutom, om man väl har lossat den från den tyngsta biten, så är det skönt att kunna använda en dragare för de sista 20 varven.

Eldrivna verktyg har ju uppkommit av en anledning, right? ;)
Jag tror du vill ha Bosch maskinen som har både 1/2” och sexkant för bits. Du slipper adapter för du kan sätta hylsorna direkt på och sen använda sexkant till vanliga bits.

Edit:
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/gdx-18v-180-06019G5200

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
L Lovan83 skrev:
Jag tror du vill ha Bosch maskinen som har både 1/2” och sexkant för bits. Du slipper adapter för du kan sätta hylsorna direkt på och sen använda sexkant till vanliga bits.

Edit:
[länk]
Använder en tidigare modell av den där vid däckbyte på bilarna.
Gör jobbet bra.

• Gilla
mindis
  • Laddar…
L Lovan83 skrev:

Edit:
[länk]
Det var ju närmast genialiskt!
Själv har jag börjat använda min batteridrivna mutterknack till mer och mer. Dels med insex-adapter för att köra längre skruv, dels är den kanon för att köra 28-32MM borr. (Dock med lämplig hylsa för borren, provade en chuck med 1/2" fäste och den blev rätt kortlivad.)

Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Det var ju närmast genialiskt!
Själv har jag börjat använda min batteridrivna mutterknack till mer och mer. Dels med insex-adapter för att köra längre skruv, dels är den kanon för att köra 28-32MM borr. (Dock med lämplig hylsa för borren, provade en chuck med 1/2" fäste och den blev rätt kortlivad.)
Borra med mutterdragare måste ju vara rejält tufft för borren, inte konstigt att chucken gick sönder

V ViktorHg skrev:
Borra med mutterdragare måste ju vara rejält tufft för borren, inte konstigt att chucken gick sönder
Japp, Du behöver som sagt en med hex-fäste, typ denna:
https://www.proffsmagasinet.se/mask...05-traborr-14-hex-faste-400-mm-o32-mm-3080770
(Även om de jag har har ett något större fäste, 8mm?)

Sliter absolut på borren, men att göra ett 32mm hål igenom fulla stockar som om de är smör gör det värt det. :)

Kolla vad jag hittade i kassalinjen på Byggmax... :D

Det fanns ett paket med 20-30 mm också, men det här får räcka för nu.

• Förpackning med fyra stycken krom-vanadium stjärnbits för skruvdragare i storlekarna 13, 15, 17, 19 mm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Kolla vad jag hittade i kasslinjen på Byggmax... :D
Men du får fortsätta leta då......;)
Därför söker jag en hylsnyckelsats med storlek upp till åtminstone 20, som har bitfäste för montering på en normal skruvdragare. Finns det?

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
K Kane skrev:
Men du får fortsätta leta då......;)
Fattar inte? Om du tänker på att det bara gick upp till 19, så fanns det ett paket till för 20-30 mm (om jag minns rätt), men jag hoppar det just nu. Nu har jag åtminstone de storlekarna jag stöter på i 95% av fallen. :)

Fattar inte?
Du visade bara ett paket upp till 19 men var ute efter "åtminstone 20" i trådstarten.

20 är ju en lite udda nyckelvidd så den kan man nog klara sig utan.
Protte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.