Tjena,

Nån som vet var man kan få tag i vita hyllplan till Myresjö-garderober (tror jag det är)? Dom är ca 55cm breda, så Ikea:s passar inte... Hittade inget på Bauhaus heller... Måste man köpa "original"-hyllor eller finns det andra som passar?

Tacksam för svar.

Du kan gå tillbaka till Bauhaus. De kapar till de rätta måtten från material till hyllplan utifrån 2400 längder och anpassar även i djupled.
Men ta precisa mått på djup*bredd. De tar betalt per kapsnitt, men köper du en hel skiva eller två så be om ett helhetspris för kapning, såvida du inte kan kapa själv.

Ok, jag funderade faktiskt på det, men frågan är hur snyggt det blir och om det kanske blir dyrare än att köpa "original" om man ska kapa många gånger...

Jag gjorde för några år sedan som AndersS föreslog, fast på saligen insomnade Silvan Bygg.

Det blev betydligt billigare (typ 1/4 pris) och snyggare än original-hyllplan (Vedum).

Vedum-planen glappar ett par mm på varje sida, dom "egentillverkade" passar exakt...

/fth

Hej
Det billigaste brukar alltid bli att köpa stora hyllplan (600x2400) och kapa själv...

Mvh Wasa

Ok, tack. Då blir det att mäta lite och sen dra till Bauhaus igen då...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.