Vad för typ av skiva lämpar sig bäst för lite enkla hyllplan uppe på vinden. Plywood eller OSB eller annat? Kör OSB i botten på min snickarbänk i garaget och det är ju tåligt. Tänker att de ska tåla kallvindsklimat i Stockholm samt att det ska gå att skjutsa in och ut flyttkartonger, plastbackar och annat. Räcker med några skivor så kostnad är inte superviktig.
Jag hade nog valt plywood och satt en förstärkning under eller fram/bak kantnikasp skrev:
Vad för typ av skiva lämpar sig bäst för lite enkla hyllplan uppe på vinden. Plywood eller OSB eller annat? Kör OSB i botten på min snickarbänk i garaget och det är ju tåligt. Tänker att de ska tåla kallvindsklimat i Stockholm samt att det ska gå att skjutsa in och ut flyttkartonger, plastbackar och annat. Räcker med några skivor så kostnad är inte superviktig.
Snålade lite och kör sådan tåligare OSB. Blev lite för sent för att hinna klart övre plan men sen ryms det minst 24 plastbackar OCH utrymmet helt besiktningsbart. Dvs eventuell framtida läcka går att se då golvet inte är belamrat med grejer.
Klurar på att sätta in en taklucka så man tar sig upp från hallen. Sambon är uppe var och varannan vecka efter barnkläder eller barnsaker så jobbigt och omständigt att klättra på stege.
Klurar på att sätta in en taklucka så man tar sig upp från hallen. Sambon är uppe var och varannan vecka efter barnkläder eller barnsaker så jobbigt och omständigt att klättra på stege.
Det är vinkelhus och det där är ”stora” mittgången, luckan ut en bit bakom. Blir rent när jag är klar men avluftningen till stora badrummet sticker upp mitt i. Det går rätt bra att ta sig runt men man måste ducka under takstol för att ta sig till vinkeln. Har krupit runt efter getingbon där förut.Tomture61 skrev:
Klicka här för att svara