Hej,

Min pump till bevattningen fick lågt tryck, och jag tänkte fylla den till 1,4 vilket det bör vara men det går inte att pumpa in någon luft.

Nu ska jag säga att jag bara har en manuell pump, det tar en väldigt tid att pumpa upp den men det går, jag har gjort det senast förra sommaren.

Vattenpumpen är avslagen och jag har tömt på vatten i systemet, jag har också släppt ut lite luft allt eftersom när jag fipplat med ventilen. Eftersom jag gjort det, och inte lyckats pumpa in något så är den typ på 0.
Men jag får fortfarande inte in någon luft, det kommer alltså ut luft men inget går in. Pumpen fungerar i andra ventiler.

Några idéer? Jag kommer att kunna låna en kompressor efter helgen men om någon har ett tips kan jag kanske lösa det innan dess.

Prova med kompressor är kanske steg ett. Om det inte går att få upp trycket kan det ju vara ett hål i membranet. Fyller du då med en kompressor kan du höra att det pyser inifrån hydropressen. Om problemet verkligen är att du inte får in något genom ventilen är det ju inte så mycket att välja på. Ventilen eller munstycket på pumpen strular.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.