1 308 läst ·
17 svar
1k läst
17 svar
Hydroforpump eller hydropress?
Vad är det för rör och slangar mellan pump och vattenspridare? Jag tror att du har något som bromsar flödet. 4 bar räcker mer än väl till en vattenspridare. Men om trycket faller på väg till den så hjälper det inte att det är 4 bar i hydropressen.
Personligen hade jag tömt hydroforen och sedan tagit tid hur länge det tar att fylla den för att se hur många liter/min den klarar av att leverera, är det en bra mängd så hade jag då istället kollat över rören till vattenutkastaren eller var du nu matar vattenspridaren ifrån och kanske ökat storleken där
Hej!
Fick samma typ av problem, dåligt tryck trots att det verkade rätt justerat.
Visade sig att det berodde på att elektrikern som någon månad innan hjälpte mig att byta till vipp-säkringar och nya elcentraler samt lite uppdelning av olika förbrukare på ett smartare sätt i kopplingen, troligen lyckades koppla så att pumpen gick "baklänges" i "turbinen". Det verkade som dåligt flöde och tryck, men det ändrade till normalt sig bara man skiftade på ledningarna i kopplingen.
Det var en sommar och lite lågt grundvatten så först var det en tänkbar orsak.
Har det varit någon elektrisk justering innan det började, något nykopplat som kan ha skiftat rotationen i pumpen?
Fick samma typ av problem, dåligt tryck trots att det verkade rätt justerat.
Visade sig att det berodde på att elektrikern som någon månad innan hjälpte mig att byta till vipp-säkringar och nya elcentraler samt lite uppdelning av olika förbrukare på ett smartare sätt i kopplingen, troligen lyckades koppla så att pumpen gick "baklänges" i "turbinen". Det verkade som dåligt flöde och tryck, men det ändrade till normalt sig bara man skiftade på ledningarna i kopplingen.
Det var en sommar och lite lågt grundvatten så först var det en tänkbar orsak.
Har det varit någon elektrisk justering innan det började, något nykopplat som kan ha skiftat rotationen i pumpen?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden