Kolla så att Micronizern suger luft minst 50% av pumpdriften. Finns en liten svart ”kapsyl” som du kan känna med fingret om den suger.
Sen är det så att ditt vatten förbrukar syre och man kan behöva komplettera med luft ibland. Avluftaren justerar så det inte blir för mycket luft.
Om du sätter en tejpbit på manometern och väntar några timmar utan vattenuttag så kan du märka om trycket minskar (du måste dock ha luft i). Det är inte ovanligt dessvärre att toppventilen läcker redan från fabrik. Ta kontakt med dom som sålt den och be om ett utbyte eller en ny ventil om trycket försvinner utan vatten uttag.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Min läcker och nu så mycket att vatten, med början ikväll, kommer ut ur min ventil. Hittade dock en ventil för vanlig cykelpump man kunde sätta på och det blev tätt så sömnen är räddad för i kväll, Tog och tappade ur vatten från trädgårdsslanguttaget innan jag lossade den lilla ventilen för att fylla på i den stora med kompressor och fort på med den lilla igen. Har nog ändå för lite luft då inget syns i plaströret. Den ska visa vattennivå på hälften. Kanske ska fixa till det på detta vis:
L Leif i Skåne skrev:
Stäng av pumpen, öppna på vattnet, du kan i princip blåsa in luft tills det kommer ut luft i vattenslangen. Nu är det dags att slut blåsa in luft, stänga luftventiler sedan är det bara att start pumpen. :D
Den bör slå ifrån strax innan nivåglaset är fyllt och trycket bör vara 3,5-4 kg.
Tillslag bör ske när nivåer är i underkant på glaset, trycket 1-2 kg

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.