Renoverare
· Ulricehamn
· 65 inlägg
Hej,
Jag har luft i systemet, det porlar i handdukstorken... 0 bar på manometern.
Mojängen/avluftare?, på bild läcker.
Jag har rensat nät-filtret som innehöll en del smuts, ca halva var tätt.
Gissar att avluftare har smuts i sig. Hur går jag vidare?
Jag har luft i systemet, det porlar i handdukstorken... 0 bar på manometern.
Mojängen/avluftare?, på bild läcker.
Jag har rensat nät-filtret som innehöll en del smuts, ca halva var tätt.
Gissar att avluftare har smuts i sig. Hur går jag vidare?
Man brukar ju kunna skruva åt hatten så den inte luftar. Annars är det ju att byta, sätta en kran eller manuel avluftare.KristianHenrik skrev:
Har 2 st av samma modell som TS i mitt system samt en annan modell , Flamco, i golvvärme centralen. Har även manuell avluftning i husets högst belägna radiator i garaget, samt värmepumpens mantel och volymtanken. Brukar avlufta manuellt en gång per år och fyller då på systemet tills jag har 0,7 bar.
De 2 av modellen TS har installerades vid byte av bergvärmepump 2009 och har bägge slutat fungera. Den i golvvärmecentralen har suttit sedan 90talet och funkar än.
De 2 av modellen TS har installerades vid byte av bergvärmepump 2009 och har bägge slutat fungera. Den i golvvärmecentralen har suttit sedan 90talet och funkar än.
Renoverare
· Ulricehamn
· 65 inlägg
Det har löst sig, jag rensade huvudfiltret i ecodan. Tömde ca 3 liter vatten från expansionskärlet, tänkte om det var luft i. Fyllde på expansionskärlet till 1 bar. Avluftade på manuell avluftare. Det verkar stabilt nu.KristianHenrik skrev:
Klicka här för att svara