Dags att ta tag i det här larmet igen :)

Kopplade in en brandvarnare i köket igår, var inga problem. Men nu skulle jag koppla in en annan typ av brandvarnare men fattar inte riktigt hur jag ska koppla. Mina magnetbrytare som jag redan har kopplat in är dubbelbalanserade.

Här är ett par bilder från manualen till brandvarnaren. Det är en Apollo Series 65 12V Relay Base.

apollo65base_diagram.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag ska bara ha den här brandvarnaren i zonen/gruppen. Jag använder en kabel med fyra ledare.

Är det rätt fattat att koppla minus (-) till L1 IN, plus (+) till den fjärde platsen i skruvplinten (den första från vänster som är märkt med +) och larm-signalerna till NC och C?. Ska jag sätta något motstånd någonstans? Nu när jag tänker på det så gjorde jag inte det i brandvarnaren i köket, men det borde jag kanske gjort. Det kan vi ta sen, när vi löst hur vi ska koppla in Apollo-basen.

Någon som vet hur det ska kopplas?

Är det såhär jag ska koppla?

koppla_brandvarnare_utan_resistor.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har läst lite om att koppla in rökdetektorer och ibland nämns ett EOL-relä. I en av bilderna ovan har de ett EOL-motstånd. Är det något jag borde koppla in? Hur? Mina magnetbrytare på mina dörrar är som sagt kopplade dubbelbalanserade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.