Efter många mail fram och tillbaka under lång tid så gav Trustpilot med sig. Så nu är omdömet publicerat igen. Men jag fick verkligen står på mig för att få tillbaka omdömet.L Lillekitte skrev:Fick du något svar från Trustpilot efter att du ifrågasatte borttagandet av omdömet?
Förstår att omdömes-siter vill säkra att omdömen är ”äkta”. Men konstigt om de tog bort omdömet utan att ge dig möjlighet att dokumentera?
Jag var i konflikt med Lufthansa, och skrev ett långt, detaljerat omdöme om dem på Trustpilot. Det fick ligga kvar. Men kan vara så att Trustpilot bara agerar om motparten kontaktar dem. (Jag vann till slut mot Lufthansa. 😀)
Hej! Vad kostade ditt fritidshus nyckelfärdigt och hur stort var det?E Ewa R skrev:Vi beställde ett nyckelfärdigt Attefallshus med totalentreprenad för att det skulle vars enkelt och alla kostnader ingå. Huset skulle levereras i april 2020, men kom i februari (!) med påföljd att de krävde vintertillägg om 20000 kr. Enligt avtalet har man rätt att senarelägga leverans men de vägrade. Allt emballage dumpades på tomten liksom högar av jord. Bortforsling kostade 9000 kr/lass. Lyftkranskostnad var beräknad till 10000 kr. Efteråt kom en tilläggsfaktura på 14000 kr, trots att lyftet gick på 45 minuter utan komplikationer.
Köket är fortfarande efter ett år inte komplett då lådhurts saknas. De hävdar att det inte ingår fast både avtal och bilder på hemsidan visar det. Tilläggsfakturor även på el och extra rördragning utan att informera i förväg. Ingen specifikation, bara beloppet.
Enligt offert skulle huset kosta 629000 kr men i avtalet står 650000 kr. De menar på att kostnaderna ökat mellan offert och avtalsskrivning och kräver oss på mellanskillnaden utan att meddela oss.
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Husverket vill bemöta kritiken som riktas mot dem i den här tråden enligt följande:
-----------------------
Hej,
Vi på Husverket vill gärna ta ett steg in i tråden och bemöta alla de kommentarer som lämnats på Forumet.
Vi förstår att fler av er är besvikna eller frustrerade över hur saker och ting har hanterats under ert byggprojekt med oss. Att bygga ett hus är en väldigt stor händelse och investering man gör vilket innebär att om förväntningarna inte uppnås skapas en frustration, vilket vi är fullt förstående i.
Mycket av kritiken som tas upp här är inget vi avfärdar, ibland har det skett olika brister i kommunikation och tydlighet mot våra kunder.
Byggbranschen har under den senaste tiden präglats av en tuff marknad, med snabba förändringar inom allt från priser till resurser och planering. Vi har gjort allt i vår makt för att anpassa oss till rådande marknad och fokuserat fullt ut i att producera och leverera alla hus med högsta kvalitet slutresultat.
Vi beklagar att våra prioriteringar utifrån rådande marknadsläge ibland har gått ut över våra kunder i form av bristande kommunikation och förseningar.
Vi vill tacka samtliga för att ni delar med er av era erfarenheter, vare sig om de är positiva eller negativa. Det ger oss en chans att förbättra vår interna processer och framtida projektplaner.
Med vänliga hälsningar,
Husverket
-----------------------
-----------------------
Hej,
Vi på Husverket vill gärna ta ett steg in i tråden och bemöta alla de kommentarer som lämnats på Forumet.
Vi förstår att fler av er är besvikna eller frustrerade över hur saker och ting har hanterats under ert byggprojekt med oss. Att bygga ett hus är en väldigt stor händelse och investering man gör vilket innebär att om förväntningarna inte uppnås skapas en frustration, vilket vi är fullt förstående i.
Mycket av kritiken som tas upp här är inget vi avfärdar, ibland har det skett olika brister i kommunikation och tydlighet mot våra kunder.
Byggbranschen har under den senaste tiden präglats av en tuff marknad, med snabba förändringar inom allt från priser till resurser och planering. Vi har gjort allt i vår makt för att anpassa oss till rådande marknad och fokuserat fullt ut i att producera och leverera alla hus med högsta kvalitet slutresultat.
Vi beklagar att våra prioriteringar utifrån rådande marknadsläge ibland har gått ut över våra kunder i form av bristande kommunikation och förseningar.
Vi vill tacka samtliga för att ni delar med er av era erfarenheter, vare sig om de är positiva eller negativa. Det ger oss en chans att förbättra vår interna processer och framtida projektplaner.
Med vänliga hälsningar,
Husverket
-----------------------
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Krisen i byggbranschen ligger (trodde jag) i att beställningarna generellt har gått ned kraftigt. Då vore det ju logiskt om det som faktiskt beställs skulle levereras snabbare, snarare än försenat. Och det borde rimligen vara lättare att upprätthålla god kommunikation med färre kunder. Om man nu bryr sig...
Klicka här för att svara
