Precis som Lillekitte skriver skulle det vara intressant att höra vad saken gällde? Kan man se specifika beslut från ARN på deras hemsida?H Hedberge skrev:
Nu svarade ju @Hedberge redan i juli på frågan om vad saken gällde (garantifel på avloppstank).dreamie007 skrev:
Gällande din fråga om ARN: Osäker på om man kan se specifika beslut från ARN på deras hemsida. Men jag vet att man kan begära ut alla saker som ett företag har mot sig. Då får man tillgång till alla relaterade dokument, och får veta hur ARN bedömde saken (om den är avslutad), om saken lades ned/drogs tillbaks etc.
Ja skumt, ser svaret nu men när jag kollade först (och svarade) så såg jag det inte...L Lillekitte skrev:Nu svarade ju @Hedberge redan i juli på frågan om vad saken gällde (garantifel på avloppstank).
Gällande din fråga om ARN: Osäker på om man kan se specifika beslut från ARN på deras hemsida. Men jag vet att man kan begära ut alla saker som ett företag har mot sig. Då får man tillgång till alla relaterade dokument, och får veta hur ARN bedömde saken (om den är avslutad), om saken lades ned/drogs tillbaks etc.
Precis, kan man se det någonstans att de är svartlistade.dreamie007 skrev:
De har sjukt bra recensioner på trustpilot. Men de är alla fejkade. Jag blev ombedd att skriva gott om dem efter de hade skickat en vinlåda till mig
För en tid sedan ingick vi ett totalentreprenadskontrakt med Husverket vilket innefattade ett nyckelfärdigt hus inklusive markarbeten, VA, el samt alla tillstånd mot kommunen. Överlämning av huset skedde först senvintern 2024 vilket var ca 9 månader senare jämfört med vad Husverket angav vid kontraktsskrivningen.
Under projektets gång gick det mesta snett som kunde gå snett. Exempelvis felaktiga ritningar (till markentreprenör, till fabriken som byggde huset, till installatör av värmepump / värmegolv), Husverket blev osams med den markentreprenör de anlitat (vi fick gå in och medla), felaktig driftsättning av värmepump, felaktigt täthetsprov för inkommande vatten, felaktig ventilation, bristfällig isolering, sten i avlopp innan huset lyftes på plats, markbädd på fel höjd. En stor bidragande orsak till allt detta var att Husverkets hantverkare i många fall inte hade den kompetentes som krävs för de arbetsmoment de var satta att utföra. Vi har satt samman ett dokument på sammanlagt 71 sidor som sammanfattar uppkomna problem / felaktigheter. Det kunde säkert ha varit dubbelt så långt då vi inte förde noggranna anteckningar redan från starten av projektet.
Den största bristen hos Husverket dock är deras avsaknad av projektledning. Den totalentreprenadstjänst som de säljer in med ”Vi på Husverket sköter allt från start till mål” var tyvärr långt ifrån vad de i verkligheten levererade. Faktum är att vi som lekmän var mer projektledare jämfört med vad Husverket bidrog med. Den externa besiktningsman som vi anlitade sammanfattade hela projektet ganska bra vid besiktning nummer två, ”Med beröm underkänt”.
Huset i sig är dock ganska fint men tyvärr kan inte Husverket förvalta husens potential.
Som ni förstår så kan vi inte rekommendera Husverket.
Under projektets gång gick det mesta snett som kunde gå snett. Exempelvis felaktiga ritningar (till markentreprenör, till fabriken som byggde huset, till installatör av värmepump / värmegolv), Husverket blev osams med den markentreprenör de anlitat (vi fick gå in och medla), felaktig driftsättning av värmepump, felaktigt täthetsprov för inkommande vatten, felaktig ventilation, bristfällig isolering, sten i avlopp innan huset lyftes på plats, markbädd på fel höjd. En stor bidragande orsak till allt detta var att Husverkets hantverkare i många fall inte hade den kompetentes som krävs för de arbetsmoment de var satta att utföra. Vi har satt samman ett dokument på sammanlagt 71 sidor som sammanfattar uppkomna problem / felaktigheter. Det kunde säkert ha varit dubbelt så långt då vi inte förde noggranna anteckningar redan från starten av projektet.
Den största bristen hos Husverket dock är deras avsaknad av projektledning. Den totalentreprenadstjänst som de säljer in med ”Vi på Husverket sköter allt från start till mål” var tyvärr långt ifrån vad de i verkligheten levererade. Faktum är att vi som lekmän var mer projektledare jämfört med vad Husverket bidrog med. Den externa besiktningsman som vi anlitade sammanfattade hela projektet ganska bra vid besiktning nummer två, ”Med beröm underkänt”.
Huset i sig är dock ganska fint men tyvärr kan inte Husverket förvalta husens potential.
Har tyvärr också köpt ett hus av Husverket med samma erfarenhet. De skyller ifrån sig hela tiden. Trots att man valde ett nyckelfärdigt hus. Jag gjorde felet att jag bara tittade på deras goda referenser som jag nu i efterhand har märkt var fejkade. Tittar man på de kunder som har givit dåliga referenser på ”trust pilot”får man en mer korrekt bild av deras leveranser.M Marcus Rosenborg skrev:För en tid sedan ingick vi ett totalentreprenadskontrakt med Husverket vilket innefattade ett nyckelfärdigt hus inklusive markarbeten, VA, el samt alla tillstånd mot kommunen. Överlämning av huset skedde först senvintern 2024 vilket var ca 9 månader senare jämfört med vad Husverket angav vid kontraktsskrivningen.
Kan inte annat än beklaga. Vårt hus var färdigt 2021 och om orken och energin fanns skulle vårt dokument se liknande ut. Allt jag kan säga är att kämpa på och försök se bortom alla problem och njut av huset. Det gick inte för oss och vi var tvungna att sälja tyvärr men så kan man också lösa det.M Marcus Rosenborg skrev:För en tid sedan ingick vi ett totalentreprenadskontrakt med Husverket vilket innefattade ett nyckelfärdigt hus inklusive markarbeten, VA, el samt alla tillstånd mot kommunen. Överlämning av huset skedde först senvintern 2024 vilket var ca 9 månader senare jämfört med vad Husverket angav vid kontraktsskrivningen.
Viss hustillverkare siktar på 0 fel. Med tanke på det man läser här vilket förvisso är dem med problem inte dem utan problem så känns det som Husverket siktar på 0 godkända hus vid ”första” slutbesiktningen.
Den här texten hade vi på Trustpilot tills igår. Sen tog de bort den med motiveringarnaM Magnus Brolin1 skrev:Har tyvärr också köpt ett hus av Husverket med samma erfarenhet. De skyller ifrån sig hela tiden. Trots att man valde ett nyckelfärdigt hus. Jag gjorde felet att jag bara tittade på deras goda referenser som jag nu i efterhand har märkt var fejkade. Tittar man på de kunder som har givit dåliga referenser på ”trust pilot”får man en mer korrekt bild av deras leveranser.
"Man får inte marknadsföra något i ett omdöme"
"Vi bedömer att det inte är genuin upplevelse"
Väldigt märkligt..... Vi har ifrågasatt detta, får se hur det går?
Fick du något svar från Trustpilot efter att du ifrågasatte borttagandet av omdömet?M Marcus Rosenborg skrev:
Förstår att omdömes-siter vill säkra att omdömen är ”äkta”. Men konstigt om de tog bort omdömet utan att ge dig möjlighet att dokumentera?
Jag var i konflikt med Lufthansa, och skrev ett långt, detaljerat omdöme om dem på Trustpilot. Det fick ligga kvar. Men kan vara så att Trustpilot bara agerar om motparten kontaktar dem. (Jag vann till slut mot Lufthansa. 😀)
Redigerat: