Byggahus.se

Husverket

1. S
    Medlem Nivå 1
    Hej är ny här men funderar att ev köpa av Husverket bra lr dåliga erfarenheter här?
    hade bäst på er..

2. L
    Medlem Nivå 3
    Vi köpte av dom för drygt 2 år sedan, när de het Attefallsverket. Var en hel del förseningar och lite strul med leveransen, men nu när huset står på plats sen drygt 2 år, är vi nöjda, tycker det är jättefint. Har varit lite småsaker som har behövts fixas efter, och dessa har hanterats rätt snabbt och proffsigt.

• Laddar…
  3. S
    Medlem Nivå 1
    Hej va bra.Så det var samma firma?.Bra att det funkar jag funderar mest om det funkar bra vid nyckel färdigt med husgrund osv osv. Om dom har egen firma som åker runt i Swe lr om dom tar någon lokalt på orten?

4. L
    Medlem Nivå 3
    De har egna anställda handverkare som åker runt i Sverige och monterar, har jag förstått. En gång de var förbi här, skulle de vidare till Gotland samma kväll. Gissar att de tar in grävare och kranbil lokalt, men de som gör resten verkar vara anställda i bolaget. Funkade bra med nyckelfärdigt, de tog hand om anmälan till kommunen/allt formellt/pappersarbete, tog in grävare, grunden byggdes en stund innan huset levererades (dessa byggs utomlands, vårt var ett visningshus). Minns inte riktigt hur det var med eldragning och vatten/avloppsrör, kan kolla med min man om du vill. Själva husleveransen blev tyvärr en del försenad, man hade för mycket att göra tydligen, så var förberedd på det - men gissar att samma gäller många andra aktörer också. Huset hissades på plats (lyftes över vårt garage, kranförare var extern tror jag), de ”kopplade till” det nästa dag, städade det, sen var det en detaljerad slutbesiktning, och sen att vänta på att kommunen skulle komma och kontrollera och ge slutbesked.

• Laddar…
  5. S
    Medlem Nivå 1
    Hej tackar för svaret ja så är det som du skriver försening javisst det kan man leva med om det andra är oki.Ja kolla gärna med din man om pappers arbete gentemot myndigheterna,det verkar vara en tung börda att få till? och in grävning av avlopp hur det funkade som avsett./Ha en bra dag.

6. L
    Medlem Nivå 3
    Kollat med mannen. Elektriker och rörmokare ordnades också av Husverket, var inte våra egna. Vet dock inte om dessa var anställda hos Husverket eller lokala samarbetspartners.

• Laddar…