1 202 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Hustillverkare brukar min tomt
Hejsan!
Jag äger en tomt som jag inte påbörjat något bygge än. I dags läge är det inget inplanerat heller. Grannen har satt igång sitt bygge nu och en välkänd hustillverkare ska bygga huset. De har ställt frågan om de kan lägga jord över på min tomt vid start. Naturligtvis sa jag JA mot att de återställer tomten i det skick det var innan förstås. Detta är nu över.
Jag fick några foton av en granne i samfälligheten där denna hustillverkare nu har ställt upp en barack på min tomt (kontor/toa?) utan mitt samtycke. Nu känns det inte gott. Jag tänker att jag ringer till hustillverkaren och påpekar detta. Vill gärna att de frågar först. Då jag inte ska bygga nu borde det dock vara ok tänker jag, för min grannes skull. Men kan jag kräva en rimlig hyra av hustillverkaren då de brukar min tomt? Eller blir jag nu kallad för småsnål här
/Susanne
Jag äger en tomt som jag inte påbörjat något bygge än. I dags läge är det inget inplanerat heller. Grannen har satt igång sitt bygge nu och en välkänd hustillverkare ska bygga huset. De har ställt frågan om de kan lägga jord över på min tomt vid start. Naturligtvis sa jag JA mot att de återställer tomten i det skick det var innan förstås. Detta är nu över.
Jag fick några foton av en granne i samfälligheten där denna hustillverkare nu har ställt upp en barack på min tomt (kontor/toa?) utan mitt samtycke. Nu känns det inte gott. Jag tänker att jag ringer till hustillverkaren och påpekar detta. Vill gärna att de frågar först. Då jag inte ska bygga nu borde det dock vara ok tänker jag, för min grannes skull. Men kan jag kräva en rimlig hyra av hustillverkaren då de brukar min tomt? Eller blir jag nu kallad för småsnål här
/Susanne
Jag kanske lätt bli arg, men jag hade blivit skogstokig. Jag "råkade" skälla ut en hantverkare min granne anlitat när dom ställde delar till en ställning på min tomt, och jag vägrade låta dom vara innan allt var borta. Hade dom frågat först hade jag inte tvekat att säga ja. Så det minsta du ska ha är betalt.
Stort tack för att du delar med dig av en upplevelse. Och så fint, då ska jag nog allt se till att nämna detta om hyra/betalning i morgon 🤞S Screew skrev:Jag kanske lätt bli arg, men jag hade blivit skogstokig. Jag "råkade" skälla ut en hantverkare min granne anlitat när dom ställde delar till en ställning på min tomt, och jag vägrade låta dom vara innan allt var borta. Hade dom frågat först hade jag inte tvekat att säga ja. Så det minsta du ska ha är betalt.
Klicka här för att svara