En person håller en torkad, svampig substans med fibrös struktur, troligen gammal svamp, funnen i ett trähus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsbild på ett gammalt träblock med svamprester som liknar tvättsvamp mellan träbitarna, tecken på tidigare fukt.
Skapa konto
Äldre substans liknande en blandning av svamp och glasfiber insprängd mellan träbitar i en renoverad byggnad.
Skapa konto
Hej!

När vi håller på och renoverar vårt gamla trähus från 1897 hittar jag här och där en underlig substans. Jag får för mig att det är gamla rester av någon slags död svamp - den sitter fastklistrad mellan träbitar där det nog förekommit fukt tidigare. Nu är allt snustorrt och dött, men tidigare har det levt i allra högsta grad. Är inte så skraj för att det ska vakna till liv, men desto mer nyfiken på vad det kan vara. Materialet känns liksom som något mitt emellan tvättsvamp och glasfiber. Växer tex mellan gamla vedklabbar och vedbodsvägg. Eller i håligheter i gammalt rötskadat timmer under söderfönster.

Vad tror ni det kan vara för nåt? En person håller en torkad, svampig substans med fibrös struktur, troligen gammal svamp, funnen i ett trähus.
Skapa konto
Renoveringsbild på ett gammalt träblock med svamprester som liknar tvättsvamp mellan träbitarna, tecken på tidigare fukt.
Skapa konto
En person håller en torkad, svampig substans med fibrös struktur, troligen gammal svamp, funnen i ett trähus.
Skapa konto
Skapa konto
Äldre substans liknande en blandning av svamp och glasfiber insprängd mellan träbitar i en renoverad byggnad.
Skapa konto

useless useless skrev:
Humlemott.

[länk]
wow, snabbt jobbat, humlemott är det ju! Tack!!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.