Min husqvarna frys slutade fungera idag. Temperaturen sjönk och det var isigt i den.

Varningstriangeln blinkar och går inte kvittera. När jag läser bruksanvisningen säger den "temperatur-sensorproblem".

Någon som stött på detta och vet var den sitter? Etikett med specifikationer för en Husqvarna QT3645X frys, inklusive volym och energiinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husqvarna frys display med temperaturinställning på minus 8 grader, mode-knapp och varningstriangeln intill.
Skapa konto
Felsökningsavsnitt ur bruksanvisning för kyl/frys med lista över vanliga problem och lösningar, inklusive temperatur-sensorproblem.
Skapa konto

H Hensås skrev:
Min husqvarna frys slutade fungera idag. Temperaturen sjönk och det var isigt i den.

Varningstriangeln blinkar och går inte kvittera. När jag läser bruksanvisningen säger den "temperatur-sensorproblem".

Någon som stött på detta och vet var den sitter?[bild][bild][bild]
du har nog fixat detta nu men annars så gör en manuell avfrostning i två dagar med sladden ur

P
D Det Ni inte visste skrev:
du har nog fixat detta nu men annars så gör en manuell avfrostning i två dagar med sladden ur
Det var det råd jag fick av Elektrolux för ett par år sen när temperaturen i frysskåpet började stiga (till skillnad från TS frysskåp i vilket temperaturen tydligen sjönk) när det hade bildats mycket is på insidan av skåpet trots automatisk avfrostning.
Det fungerade.

Jag gjorde en manuell med värmefläkt på några timmar sedan har den fungerat peppar peppar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.