På konsumentens sida
· 3 625 inlägg
De kraftiga prisuppgångar som rått en längre tid är utsuddade i november månad, och på tre månaders sikt backar nu huspriserna.
Du kan läsa artikeln här: Husprisernas skenande utveckling ser ut att vara över
Du kan läsa artikeln här: Husprisernas skenande utveckling ser ut att vara över
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Så vi är tillbaka på 2019 års nivå? 
En inbromsning ser jag inte som en tillbakagång. Det krävs lite mer innan man kan kalla det för prisas.
En inbromsning ser jag inte som en tillbakagång. Det krävs lite mer innan man kan kalla det för prisas.
Man ska ju tänka på att 1% prisökning på 4 miljoner bara är 40.000....
Det jag ser i området är ju att priserna planat ut. Och. Att det nu säljs ännu färre hus.
Trodde det skulle släppa efter pesten lugnade ner sig men många verkar jha beslutat att till varje pris behålla huset framför att växla ner till lägenhet.
Lägenhetspriserna verkar gå ner i kommunen för övrigt.
Det jag ser i området är ju att priserna planat ut. Och. Att det nu säljs ännu färre hus.
Trodde det skulle släppa efter pesten lugnade ner sig men många verkar jha beslutat att till varje pris behålla huset framför att växla ner till lägenhet.
Lägenhetspriserna verkar gå ner i kommunen för övrigt.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 553 inlägg
I randkommuner utanför provinsstäder så är utvecklingen från toppen bra mycket mer än 1%
Nedan är 6 månaders utvecklingen i 2 olika kommuner jag bevakar. Förhoppningsvis tar det fart efter julhelgerna, men konstigare saker har ju skett =)
Nedan är 6 månaders utvecklingen i 2 olika kommuner jag bevakar. Förhoppningsvis tar det fart efter julhelgerna, men konstigare saker har ju skett =)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Skulle ju vara intressant att se kurvan fr.o.m. 24 månader bakåt. Ligger vi under den nivån idag så har priset gått ned. Utvecklingen de senaste två åren har ju varit extraordinär och maxade väl i somras.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 553 inlägg
Om du går in på hemnet på valfri villa i valfri kommun så längst ner under objektsbeskrivningen så finns infon. Man kan välja 6 mån, 12 mån 24 mån tror jag.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Med andra ord är det den återkommande vinterdippen vi ser. Prisnivån är högre nu än för 12 månader sedan. Punkt. 
Medlem
· Västra Götaland
· 3 553 inlägg
Klicka här för att svara