20 612 läst ·
103 svar
21k läst
103 svar
Huskvarna motorsåg startar ej
Jag tänkte använda honingsverktyget jag har för hjulcylindrar, men ser ju att det går inte alls pga portarna i cylindern. Sandpapper säger du, jag har våtslippapper, vilken kornstorlek tro, är 120 för grovt eller 600 för fint?[/QUOTE]K Kurtivan skrev:
Kör på 600 och lite olja.
slipa aldrig upp och ner i cylindern, utan tvärsöver och gärna lite snett..
Bara smekande rörelser.
Maskintok skrev:
DuMaskintok skrev:
Kör på 600 och lite olja.Maskintok skrev:
slipa aldrig upp och ner i cylindern, utan tvärsöver och gärna lite snett..
Bara smekande rörelser.[/QUOTE]
Tog bort mitt inlägg, citatet såg konstigt ut, men du såg det ändå och svarade
Jamensådarja, nu startar den! Ny kolv, honad cylinder, nya packningar och nytt bränslefilter. Stort tack till "Maskintok" som stått för bra guidning!
Då man gasar varvar den upp först men sedan tvekar den lite och så öser den på igen.
Nu har jag ju bara provkört utan att såga i något så hur den egentligen går vet jag inte.
Då man gasar varvar den upp först men sedan tvekar den lite och så öser den på igen.
Nu har jag ju bara provkört utan att såga i något så hur den egentligen går vet jag inte.
prova att öppna tanklocket när detta sker..K Kurtivan skrev:Jamensådarja, nu startar den! Ny kolv, honad cylinder, nya packningar och nytt bränslefilter. Stort tack till "Maskintok" som stått för bra guidning!
samt pröva ge den lite mer på H skruven... tror den går magert..
Medlem
· Halland
· 4 516 inlägg
Jupp, kan du inte göra en video hur man ställer förgasaren? Viktigt att veta att man skall fetta upp ett kvarts varv eller så från max varv för att minska risken för skärningar. Vore synd på ny kolv och nyhenad cylinder.Maskintok skrev:
JajemänA Anders_Nilsson skrev:
jag ska ställa en motor i morgon..
Den har gått på ett bränsle och skall byta till ett annat, så jajemän det kommer absolut minst 1 film om detta..
Och säkert en med prat runt detta..
Skruvat ut lite på H, men får liksom ingen bra sprutt på den, så avvaktar filmen om förgasarjusteringen 
Imorgon morgon verkar det snöskottning för hela slanten så nu får man ta och vila sig i form för det
Imorgon morgon verkar det snöskottning för hela slanten så nu får man ta och vila sig i form för det
Ja jag skaffade mig vedklyvning..K Kurtivan skrev:
och efter 10 dagar med covid.. Så small ryggen..
Alltså ryggen... jag fick ryggskott och tänkte att det har jag inte tid med... så fick snabbt tid hos en chiropraktiker som bröt och drog, efter det höll jag inte på ta mig hem. Var tvungen sjukskriva mig och gå till doktorn och få en röntgen och mediciner. Jag tror det tog minst tre månader innan jag hade full fart. Har fått förr också, men då var man yngre och det gick över på en vecka fjorton dar.Maskintok skrev: