Då var jag före trenden för en gångs skull

• Gilla
arkTecko och 1 till
  • Laddar…
Jag trodde i min enfald att bygga litet hus på semesterort skulle vara positivt och lockande. Men här har byggts stora hus med plats för hela släktens sommarnöje - sen' står husen tomma resten av året. Från början "sa man" att man skulle flytta hit vid pensioneringen men inte det heller sker utan då säljs husen!

G
yonna yonna skrev:
Jag trodde i min enfald att bygga litet hus på semesterort skulle vara positivt och lockande. Men här har byggts stora hus med plats för hela släktens sommarnöje - sen' står husen tomma resten av året. Från början "sa man" att man skulle flytta hit vid pensioneringen men inte det heller sker utan då säljs husen!
Kunde ju vara värre typ hus som hyrs ut via airbnb med allt stök det innebär 🤪

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Tror man kan se olika trender. I storstad (och kanske också populära semesterorter) och nybyggen vill folk gärna bygga stort och ”flashigt”. När man köper begagnat hus utanför storstäderna så är det viktigare med ekonomin än nytt kakel på muggen

• Gilla
yonna
  • Laddar…
I
G Greger_08 skrev:
Kunde ju vara värre typ hus som hyrs ut via airbnb med allt stök det innebär 🤪
Nja. Grannhuset har de senaste åren varit Airbnb-hus och det har varit utmärkt och betydligt bättre än om huset står tomt. Jag har inte störts.

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
En ny undersökning visar att vi nu hellre lägger pengar på energieffektivitet än dyra köksrenoveringar.

Du kan läsa artikeln här: Husintressenter prioriterar låg drift framför lyx
Lite märklig rubrik. Menar ni låg driftskostnad?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.