17 829 läst ·
108 svar
18k läst
108 svar
Huset förberett för fiber, okänd elkabel
De blåser inte i ett sådant markrör, utan man petar i en duct i markröret som man blåser genom.Långängensvillan skrev:
Men inte ovanligt att det kommer vatten i markrör, så egentligen skall de inte avslutas i ett möblerat rum på det där sättet.
Och sändarna till "riktiga" kabelsökare sätter man runt kabeln/tråden med en öppningsbar tång sedan fungerar tråden/kabeln som en antenn som man med sökaren lätt kan följa. Signalen följer bara den kabel som tången sitter runt så kabeln går lätt att urskilja även om det ligget korsande kablar eller buntar av kablar.
Vi gjorde en hemma snickrad variant med sändare. Som jag skriver tidigare finns ingen kabel i röret, det är ett tomt rör så det finns inget att fästa en tång på.E elmont skrev:Och sändarna till "riktiga" kabelsökare sätter man runt kabeln/tråden med en öppningsbar tång sedan fungerar tråden/kabeln som en antenn som man med sökaren lätt kan följa. Signalen följer bara den kabel som tången sitter runt så kabeln går lätt att urskilja även om det ligget korsande kablar eller buntar av kablar.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Behöver jag radonsugen jag förberett?
Grund & Markarbeten -
Hur förbättra uppvärmningen i huset?
Värme allmänt -
Värdera om huset för att kunna utöka bolån
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vad, varför luktar det i huset?
Grund & Markarbeten -
Nybyggt hus: Grönt tomrör för fiber finns, grått rör i huset?
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G