Byggahus.se

Huset får byggas klart om det görs om till radhus

1. harry73
    Allvetare · 11 672 inlägg
  2. G
    Anonym
    Menar du på allvar att du jämför vad som sker på bilden i Kina (gissar jag) under den kommunistiska planekonomin med vad en granne i Sverige gör på sin tomt?

3. harry73
    Allvetare · 11 672 inlägg
    Nej det gör jag inte, därför att det finns regler som man ska följa i Sverige. Det gör att grannen inte bara får göra vad som helst med sin tomt.

4. P
    Medlem · 2 311 inlägg
    Med tanke på att huset jämte på bilderna ser ut att vara ett hyreshus så blir jag frågande till varför grannen inte tar erbjudandet om att göra radhus, det ger ju att han skulle få bygga ut sitt hus till tomtgränsen med vilket skulle ge mer hyresintäkter.

Dock så är jag inte riktigt med på vilka grannar det är som klagar, hyreshuset ser jag inte riktigt problemet med, granntomten verkar ju vara en ödetomt men sen är det ju något bakom huset med.

Kan det vara nått mer än enbart bygget som ligger bakom att grannarna gör som de gör?

• Laddar…
  5. L
    Medlem · 298 inlägg
    Förra gången så överklagades det först till länsstyrelsen, sedan till mark- och miljödomstolen och slutligen till Mark- och miljööverdomstolen. Kommer det verkligen stanna vid länsstyrelsen denna gången? (Hade jag som granne fått rätt i Mark- och miljööverdomstolen 1 gång hade jag nog försökt en gång till!)