67 905 läst ·
267 svar
68k läst
267 svar
Husdrömmar med feng shui, currylinjer och dyra markarbeten
Det är kul att någon försöker sig på någonting annorlunda.
Jag förstår dock inte hur grävandet kunde dra iväg så mycket i pris.
Jag förstår dock inte hur grävandet kunde dra iväg så mycket i pris.
Pantsatt till 5 miljoner, så försäljningen lär ju täcka lånet med råge?B Henke1993 skrev:
De stora glasytorna fick mig att fundera på hur huset är uppvärmt. Jag skummade teveprogrammet, men lusläste Byggahusreferatet. Framgick det någonstans i teveprogrammet hur huset värms?S skogaliten skrev:
Det som tilltalade mig med övervåningen är att husets ägare kan vara helt åtskilda från gästerna som bor på nedervåningen. Vi har en "light"-version av det, en mindre del av huset där vårt sovrum och ett litet duschrum finns och man kommer bara dit via en liten passage med ett par garderober och en klädskrubb. Det är väldigt bekvämt att gästerna har ett eget badrum och vi har vårt.J Jaggatagga skrev:
Huset med rundade hörn har gått "all in" på det, med betydligt större ytor för allting.
Man för göra som i Casa Battlo i Barcelona, bygga egna möbler som passar in i huset, blir fantastiskt fint men man för att ha råd med något sådant får man nog vara miljardär idag.N Nilsson i Boda skrev:
Skulle varit intressant att få se en mer detaljerad budget och sluträkning. Visst, markarbeten kostade 5 miljoner men vad i huset är det som kostar 9?
Som jag uppfattar det var det dessutom svågern som byggde så han borde kunnat ge bra "kompis"pris.
Som jag uppfattar det var det dessutom svågern som byggde så han borde kunnat ge bra "kompis"pris.
Lite förvånad att någon som gör sitt tredje husbygge hamnar i situationen med just markarbetet. Håller med om att det är ett vackert hus, estetiskt tilltalande.T twoody skrev:
Sorgligt att se vuxna människor duperas och ruinera sig av hokus pokus. Blir också förbannad av att se charlataner utnyttja människor på det sättet. Det blev ett fantastiskt vackert hus dock. Hoppas hittar lösning för att kunna bo kvar.