Man kan ju nästan tro att dom inte ”lyssnat” på experter när dom byggt huset.
Skämt och sido så är det ett vackert hus men synd att dom kastade bort miljoner på markarbeten, dom måste ju blivit lurade.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Det är kul att någon försöker sig på någonting annorlunda.

Jag förstår dock inte hur grävandet kunde dra iväg så mycket i pris.
B Henke1993 skrev:
Nu ska dem sälja för utgångspris 11 miljoner. Hur ser marknaden ut i området? Lättsålt?

Tråkigt att det blev som det blev, men kan tycka att det var extremt naivt, bygga ett sånt hus om man inte tar höjd för att det kan dra iväg.

Blir det hyresrätt för familjen nu tro? betala av lån på ingenting?
Pantsatt till 5 miljoner, så försäljningen lär ju täcka lånet med råge?

• Gilla
Strandveronika och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Övervåningen tilltalar mig, men jag skulle ha lagt badrummet intill sovrummet.
Inom givet skal skulle jag lägga kök, matsal/vardagsrum, entré, föräldrarnas sovrum och en gäst-toa på övervåningen. Man får gå lite all in, när man gör ett så speciellt hus.

Unikt namn
T twoody skrev:
Wow bevisa detta och du får en miljon. Finns flera som utsatt belöning till dom som kan bevisa att sådant hokuspokus fungerar😂
Det behövs ingen vetenskap för den troende, på gott och ont.

• Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
P
S skogaliten skrev:
P.g.a. de stora glaspartierna från golv till tak, och vägg till vägg, så skapar man också begränsningar vad avser möbleringen och flexibiliteten i "hur man bor".
De stora glasytorna fick mig att fundera på hur huset är uppvärmt. Jag skummade teveprogrammet, men lusläste Byggahusreferatet. Framgick det någonstans i teveprogrammet hur huset värms?

P
J Jaggatagga skrev:
Inom givet skal skulle jag lägga kök, matsal/vardagsrum, entré, föräldrarnas sovrum och en gäst-toa på övervåningen. Man får gå lite all in, när man gör ett så speciellt hus.
Det som tilltalade mig med övervåningen är att husets ägare kan vara helt åtskilda från gästerna som bor på nedervåningen. Vi har en "light"-version av det, en mindre del av huset där vårt sovrum och ett litet duschrum finns och man kommer bara dit via en liten passage med ett par garderober och en klädskrubb. Det är väldigt bekvämt att gästerna har ett eget badrum och vi har vårt.

Huset med rundade hörn har gått "all in" på det, med betydligt större ytor för allting.

P pmd skrev:
Fyra sovrum! Planerar paret fler barn eller har de ofta många gäster, månntro?
De har ju tre barn?

• Gilla
1008 och 6 till
  • Laddar…
P
N Nilsson i Boda skrev:
"nackdelen med rundade hörn". Jag har ett rum med rundade hörn. Inget passar där. Inga tavlor går att hänga upp, runda soffor finns det inte många av, hopplöst med ett bord eller skåp.
Man för göra som i Casa Battlo i Barcelona, bygga egna möbler som passar in i huset, blir fantastiskt fint men man för att ha råd med något sådant får man nog vara miljardär idag.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Skulle varit intressant att få se en mer detaljerad budget och sluträkning. Visst, markarbeten kostade 5 miljoner men vad i huset är det som kostar 9?
Som jag uppfattar det var det dessutom svågern som byggde så han borde kunnat ge bra "kompis"pris.

• Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
J Jaggatagga skrev:
Det är kul att någon försöker sig på någonting annorlunda.

Jag förstår dock inte hur grävandet kunde dra iväg så mycket i pris.

Pantsatt till 5 miljoner, så försäljningen lär ju täcka lånet med råge?
Om ej oxå tagit lån via företaget på samma adress.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Fujim Fujim skrev:
Skulle varit intressant att få se en mer detaljerad budget och sluträkning. Visst, markarbeten kostade 5 miljoner men vad i huset är det som kostar 9?
Som jag uppfattar det var det dessutom svågern som byggde så han borde kunnat ge bra "kompis"pris.
Tomten: 3 miljoner
Kvar: 6 miljoner

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Utan annan fakta så är jag ändå mycket tveksam till summorna som anges i programmet, kanske lite marknadsföring att ange höga belopp för att få det att se ut som en bra affär med "bara" 11 Mkr.

• Gilla
MONTREAL och 8 till
  • Laddar…
Ja, det ingår ju i reklamfilmen att man ska tro att man gör en bra affär helt enkelt.

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Man kan ju nästan tro att dom inte ”lyssnat” på experter när dom byggt huset.
Skämt och sido så är det ett vackert hus men synd att dom kastade bort miljoner på markarbeten, dom måste ju blivit lurade.
Lite förvånad att någon som gör sitt tredje husbygge hamnar i situationen med just markarbetet. Håller med om att det är ett vackert hus, estetiskt tilltalande.

• Gilla
twoody och 2 till
  • Laddar…
Sorgligt att se vuxna människor duperas och ruinera sig av hokus pokus. Blir också förbannad av att se charlataner utnyttja människor på det sättet. Det blev ett fantastiskt vackert hus dock. Hoppas hittar lösning för att kunna bo kvar.

• Gilla
DTanner och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.