Eller så har man lite cannabis och cash i huset så ställer polisen dit en vakt.
https://www.expressen.se/nyheter/fyndet-i-brinnande-villan-cannabis-och-tva-miljoner/
https://www.expressen.se/nyheter/fyndet-i-brinnande-villan-cannabis-och-tva-miljoner/
Har rett ut saken med försäkringenMellankärr skrev:
Hej min morfars föräldrahem brann ner i helgen och jag vet inte vart jag ska börja.
Söndag em ringde min dotter som bor på adressen( och morfar bor hos mej I Hälsingland pga pandemin 90år sen mars.
Fick skriva honom här för annars skulle han bli hemskickad pga han behövde sjukhusvård.)
Branden började på vinden pga konstaterat Felinstallation av kaminrör. Brandkåren kom å släckte var 2 h på platsen
och åkte seda.
Länsf kontaktades och skulle åka ut på måndagen.
Dottern och särbon stannade några timmar men mådde inte bra pga rök osv.
Lämnade ca 18.
När dom kom tillbaka efter sjukhusbesök vid 23 var stugan nerbrunnen.
Räädningstjännsten kom igen och konstaterade och kunde inte göra mer.
Länsförsäkringar vill nu hålla oss ansvariga
Hur kan detta, vara möjligt???
Utan deras rådiga ingripa skulle stugan brunnit ner på en gång.
Hjälp vad ska jag göra
Har inte haft hjärta att tala om det för morfar.
Dom håller oss inte ansvariga utan vi gjorde de åtagande brandkåren utfärdat stannade i ca 2 timmar som dom tyckt varit tillräckligt
Tur i oturen dom inte stannade längre och somnade i huset av smygröken.
Dåligt kan jag tycka att inte ens räddningstjänsten hört av sej till mej som fastighetsöfare ännu fast huset brunnit ner.
Hör väl till god kutym att någon hör av sej och reder ut saken.
Och inga boende kan vara ansvariga som brandvakt när man är chockad eller om det rör sej om husband.
Mark rand kan markägaren beordra som eld akt men måste alltid skriva på ett papper om ansvar i det läget.
Tack för råd och synpunkter.
Morfar får ett hus uppbyggt❤️
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Det låter ju som detta då slutar bra på alla sätt. Lite förvånad att inte förs. bolaget bråkar om den felinstallerad eldstaden. Där har man som fastighetsägare ett absolut ansvar.
Vi får stå för 50% själva vid uppbyggnad byggnaden men den första brandorsaken var kaminen den andra, dåligt släckningsarbete och kabelbrand i luftvärmepumpH hempularen skrev:
Så vi är tacksam för den hjälpen av fb.
Klicka här för att svara
