91 267 läst ·
335 svar
91k läst
335 svar
Husbilsparkering på egen tomt
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
K KeckeA skrev:
K KeckeA skrev:
K KeckeA skrev:
Båda-och.K KeckeA skrev:
Vill du inte ha husbilen framför ditt fönster så jag slipper.
Hur är det med brandskydd? Tror att det är krav på speciella glas om man har risk för brand utifrån.
Kolla med brandkåren hur nära man får parkera dels en yttervägg dels ett fönster. Man kan nog ringa och fråga, dom borde kunna ge ett svar...
1.Gör en parkering på din tomt på lämpligt ställe där den inte stör din utsikt.
2. Köp en fin whiskey och gå till grannen och be om att få gräva ner stridsyxan och att dom kan parkera bilen på din tomt så får du tillbaka din utsikt!
3. Drick whiskeyn ihop.
4. Win win för båda parter!
2. Köp en fin whiskey och gå till grannen och be om att få gräva ner stridsyxan och att dom kan parkera bilen på din tomt så får du tillbaka din utsikt!
3. Drick whiskeyn ihop.
4. Win win för båda parter!
Kan kan få svar på en rätt enkel fråga från barnen - har jag fattat rätt att det finns en plats på tomten där husbilen kan stå som inte skymmer sjöutsikten från det fönster som grannen har?
och en fråga till soffbordet - om husbilen står så att du ser sjön hela året från fönstret och inte som nu bara på vintern - är problemet löst då?
Skit i det juridiska och historien. Vad är svaren på de frågorna?
och en fråga till soffbordet - om husbilen står så att du ser sjön hela året från fönstret och inte som nu bara på vintern - är problemet löst då?
Skit i det juridiska och historien. Vad är svaren på de frågorna?
Ja, vi trodde iallfall det. Den här sommaren har den stått framför en annan grannes husvägg istället ... men det är inte 4,5 m från tomtgränsen. Till problemet bör nämnas att vi pratar om ett ”sommarstuge”-område. Ingen tomt är stor, de flesta byggnader ligger närmare än 4,5 m och alla parkerar sina bilar precis utanför huset.Hep skrev:
Det är ju inte bara att se hela sjön inifrån. Det gäller ju ute på gården också.Hep skrev:
Kan kan få svar på en rätt enkel fråga från barnen - har jag fattat rätt att det finns en plats på tomten där husbilen kan stå som inte skymmer sjöutsikten från det fönster som grannen har?
och en fråga till soffbordet - om husbilen står så att du ser sjön hela året från fönstret och inte som nu bara på vintern - är problemet löst då?
Skit i det juridiska och historien. Vad är svaren på de frågorna?
Du kan inte få allt. Grannen har rätten att parkera på sin tomt. Nu gäller det bara att hitta ett ställe som fungerar bättre för dig och som fortfarande fungerar bra för grannen.S soffbord skrev:
Har vi tur är det en lösning alla är nöjda med, har vi mindre tur blir båda mindre nöjd
