Status
Inte öppen för fler kommentarer.
K KeckeA skrev:
Ja, tack det gör jag gärna. Då kan jag passa på att ta egna bilder.

Så problemet nu är inte utsikten utan 4,5 meter?
K KeckeA skrev:
Ja, tack det gör jag gärna. Då kan jag passa på att ta egna bilder.

Så problemet nu är inte utsikten utan 4,5 meter?
K KeckeA skrev:
Ja, tack det gör jag gärna. Då kan jag passa på att ta egna bilder.

Så problemet nu är inte utsikten utan 4,5 meter?
K KeckeA skrev:
Ja, tack det gör jag gärna. Då kan jag passa på att ta egna bilder.

Så problemet nu är inte utsikten utan 4,5 meter?
Båda-och.
Vill du inte ha husbilen framför ditt fönster så jag slipper.
 
Hur är det med brandskydd? Tror att det är krav på speciella glas om man har risk för brand utifrån.
 
Jag har ju skickat bilder till Mark-och Miljödomstolen igen. Dom frågade om jag vill överklaga igen. Det kanske jag vill. Vill bara fråga om det kostar något. Vi är bara 2 fattiga pensionärer.
 
Kolla med brandkåren hur nära man får parkera dels en yttervägg dels ett fönster. Man kan nog ringa och fråga, dom borde kunna ge ett svar...
 
1.Gör en parkering på din tomt på lämpligt ställe där den inte stör din utsikt.
2. Köp en fin whiskey och gå till grannen och be om att få gräva ner stridsyxan och att dom kan parkera bilen på din tomt så får du tillbaka din utsikt!
3. Drick whiskeyn ihop.
4. Win win för båda parter!
 
  • Gilla
  • Haha
Spartryck och 11 till
  • Laddar…
harry73
Sluta nu, nu ska vi bara skriva ner konstruktiva lösningar inget annat
 
  • Gilla
soffbord
  • Laddar…
Kan kan få svar på en rätt enkel fråga från barnen - har jag fattat rätt att det finns en plats på tomten där husbilen kan stå som inte skymmer sjöutsikten från det fönster som grannen har?

och en fråga till soffbordet - om husbilen står så att du ser sjön hela året från fönstret och inte som nu bara på vintern - är problemet löst då?

Skit i det juridiska och historien. Vad är svaren på de frågorna?
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
K
Hep Hep skrev:
Kan kan få svar på en rätt enkel fråga från barnen - har jag fattat rätt att det finns en plats på tomten där husbilen kan stå som inte skymmer sjöutsikten från det fönster som grannen har?
Ja, vi trodde iallfall det. Den här sommaren har den stått framför en annan grannes husvägg istället ... men det är inte 4,5 m från tomtgränsen. Till problemet bör nämnas att vi pratar om ett ”sommarstuge”-område. Ingen tomt är stor, de flesta byggnader ligger närmare än 4,5 m och alla parkerar sina bilar precis utanför huset.
 
För mycket info. Finns det alltså en plats på ”er” tomt, oavsett avstånd och annat, där bilen inte skymmer sjön för grannen från dennes fönster?
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Kan kan få svar på en rätt enkel fråga från barnen - har jag fattat rätt att det finns en plats på tomten där husbilen kan stå som inte skymmer sjöutsikten från det fönster som grannen har?

och en fråga till soffbordet - om husbilen står så att du ser sjön hela året från fönstret och inte som nu bara på vintern - är problemet löst då?

Skit i det juridiska och historien. Vad är svaren på de frågorna?
Det är ju inte bara att se hela sjön inifrån. Det gäller ju ute på gården också.
 
harry73
S soffbord skrev:
Det är ju inte bara att se hela sjön inifrån. Det gäller ju ute på gården också.
Du kan inte få allt. Grannen har rätten att parkera på sin tomt. Nu gäller det bara att hitta ett ställe som fungerar bättre för dig och som fortfarande fungerar bra för grannen.
Har vi tur är det en lösning alla är nöjda med, har vi mindre tur blir båda mindre nöjd
 
  • Gilla
Robin.sch och 6 till
  • Laddar…
S soffbord skrev:
Det är ju inte bara att se hela sjön inifrån. Det gäller ju ute på gården också.
Kan du rita en skiss över din & grannens tomter samt var sjön ligger?
Rita även ut var du skulle vilja att husbilen parkeras.
 
  • Gilla
KeckeA
  • Laddar…
Trädgårdsväg leder fram till hus delvis täckt av buskar med en parkerad husvagn i förgrunden och taket synligt bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här bakom buskar har mitt fönster, ni ser lite av taket.
 
K
S soffbord skrev:
[bild]
Här bakom buskar har mitt fönster, ni ser lite av taket.
Jag vill bara påpeka att det här fotot är gammalt. Det visar inte vart husbilen stod parkerad i år. Det visar inte heller rätt husbil utan en mina föräldrar sålde för 2 år sen.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
K
Hep Hep skrev:
För mycket info. Finns det alltså en plats på ”er” tomt, oavsett avstånd och annat, där bilen inte skymmer sjön för grannen från dennes fönster?
Ja.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.