Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Kempa_swe Kempa_swe skrev:
Varför ens bry sig om vad grannen gör på sin tomt. Låt de leva sitt liv och ni leva ert liv. Värsta som finns är grannar som gnäller på andra, det är de som blir hatade och får dåligt ryckte i grannskapet
Verkligen sant, det har grannen fått erfara.
 
K KeckeA skrev:
Fast eftersom mina föräldrar haft antingen husbil eller husvagn i över 30 år så borde det inte varit så svårt att gissa sig till.

Har du några bilder från i år?
Jag har också haft husvagn nästan lika länge tidigare, sålde den när jag köpte den här stugan och min dotter har en stor husvagn, inte har vi parkerat dom framför grannens utsikt. Och jag har inte blandat mina barn på detta konflikt.
 
Hus tomte Hus tomte skrev:
Ikväll ska jag bjuda alla mina grannar på nått att dricka för att dom står ut med mej..

att folk orkar hålla på som ett gäng små barn i sandlådan..

sköt dej själv å skit i andra

(y):beer::beer::beer::beer::ok:
Vi var också goda vänner med varandra, trodde jag. Vi bjöd varandra, grillade ihop, hade roligt med andra grannar. Sen fick man en kniv i ryggen.
 
K
S soffbord skrev:
Jag har också haft husvagn nästan lika länge tidigare, sålde den när jag köpte den här stugan och min dotter har en stor husvagn, inte har vi parkerat dom framför grannens utsikt. Och jag har inte blandat mina barn på detta konflikt.
Hade du använt ditt sunda bondförnuft och skapat en egen tråd, istället för svartmåla en död människa i hennes egen tråd och sedan även ha mage att trakassera min sörjande far i samma tråd, så hade du sluppit mig i denna konflikt!

Och vet du en sak? Det var inte alla gånger som jag höll med min mor. Och i denna konflikt stod jag på din sida, åtminstone i början. Jag hoppas att du inser att det är ditt egna beteende som fått mig att ändra mig ... för jag tror verkligen att det finns en särskild plats i helvetet för människor som smutskastar döda människor online!

Om min pappa skulle fråga om mitt råd efter det här kommer jag antagligen rekommendera den där tuja-häcken ....
 
  • Gilla
  • Ledsen
Peternow och 5 till
  • Laddar…
K KeckeA skrev:
Hade du använt ditt sunda bondförnuft och skapat en egen tråd, istället för svartmåla en död människa i hennes egen tråd och sedan även ha mage att trakassera min sörjande far i samma tråd, så hade du sluppit mig i denna konflikt!

Och vet du en sak? Det var inte alla gånger som jag höll med min mor. Och i denna konflikt stod jag på din sida, åtminstone i början. Jag hoppas att du inser att det är ditt egna beteende som fått mig att ändra mig ... för jag tror verkligen att det finns en särskild plats i helvetet för människor som smutskastar döda människor online!

Om min pappa skulle fråga om mitt råd efter det här kommer jag antagligen rekommendera den där tuja-häcken ....
Jag kunde inte veta att du var på våran sida, detta har ju pågått flera år. Du kom aldrig till oss och försöka förmedla mellan oss. Nu ska jag försöka med alla medel att ändra lagen att det inte händer till några andra . Jag tror inte att någon har emot att saker och ting är närmare än 4,5 meter från grannens tomtgräns ,utan folk vill inte ha sin utsikt blockerat. Som jag har tidigare sagt att jag är inte en människa som vill hämnas, då mår man bara själv dåligt. Och jag vill inte blanda religion till detta här konflikt. Du får gärna berätta varför det har blivit så här mellan oss. Det tänker inte jag göra. .
 
Hus tomte
S soffbord skrev:
Vi var också goda vänner med varandra, trodde jag. Vi bjöd varandra, grillade ihop, hade roligt med andra grannar. Sen fick man en kniv i ryggen.
Ja tror nog du drog fram kniven först
Känns lite så när man läser allt
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Hus tomte Hus tomte skrev:
Ja tror nog du drog fram kniven först
Man ska inte tro, man ska veta.
 
Och tujor har jag ingenting emot, det kan jag plantera på våran sida av tomtgränsen så jag kan hålla dom lagom höjd.
 
S soffbord skrev:
Jag har också haft husvagn nästan lika länge tidigare, sålde den när jag köpte den här stugan och min dotter har en stor husvagn, inte har vi parkerat dom framför grannens utsikt. Och jag har inte blandat mina barn på detta konflikt.
Du blandar inte in dina barn i denna konflikt, det är ju bra, men du drar in TS barn i den efter TS bortgång? Är det schysst? Tror du att du kommer nå framgång på det viset?
 
  • Gilla
vcx och 2 till
  • Laddar…
P
M MetteKson skrev:
Jag tycker faktiskt Soffbord ska lägga ner. Motparten är avliden och juridiskt har Soffbord förlorat. Låt TS efterlevande slippa ärva den här konflikten.

Både TS och Soffbord framstår som två principfasta själar och då blir det sånt här jä**a tjafs istället för konstruktiva lösningar.
Ja jag kan med tycka att han ska väl vara nöjd om de provat ha den på andra ställen. Men tycker det är så barnsligt av honom att han inte faktiskt tar kontakt som en vuxen man med antingen den som bor kvar eller barnen och löser det där istället för att vara otydlig här.
De vill ha husbilen på tomten, soffbord kan peka där han är nöjd och sen är det klart.
Jävla röra.
K KeckeA skrev:
Det är precis där den har stått i år och som jag försöker få soffbord att posta en bild på.
Hm. Ja då går det nog inte att lösa då. Jag tycker ni gjort rätt som gjort vad ni kunnat, och ni har ju rätt.
Om han inte vill moget prata med er irl hade jag bara ignorerat honom totalt och behandlat som luft.
Utsikten måste ju finnas om husbilen står mot väggen.
Förslaget är även att han slutar tjafsa här då det juridiskt är fastslaget.
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
harry73
S soffbord skrev:
Och jag vill inte blanda religion till detta här konflikt. Du får gärna berätta varför det har blivit så här mellan oss. Det tänker inte jag göra. .
Nu är du den första i hela tråden som tar upp religion, så att du inte vill blanda in religion, ger jag inte så mycket för.

För övrigt skrev @KeckeA precis varför det blev som det är mellan er och det handlade inte om religion, men om ditt grälsjuka beteende.

Jag föreslår att du planterar din tujahäck på din sida gränsen och låter den växa så högt att du inte stör dig längre på husbilen.
 
  • Gilla
  • Haha
Spartryck och 9 till
  • Laddar…
Den här tråden gör mig bara mer och mer bedrövad över hur mänskligheten kan yttra sig. Jag tror jag bor kvar i min lägenhet ett bra tag framöver, att hamna i en sån här konflikt är jag inte sugen på!
 
  • Gilla
  • Älska
AndersOhrt och 5 till
  • Laddar…
M MetteKson skrev:
Du blandar inte in dina barn i denna konflikt, det är ju bra, men du drar in TS barn i den efter TS bortgång? Är det schysst? Tror du att du kommer nå framgång på det viset?
Grannens barn kom frivilligt, inte viste jag att dom var här på tråden.
 
harry73 harry73 skrev:
Nu är du den första i hela tråden som tar upp religion, så att du inte vill blanda in religion, ger jag inte så mycket för.

För övrigt skrev @KeckeA precis varför det blev som det är mellan er och det handlade inte om religion, men om ditt grälsjuka beteende.

Jag föreslår att du planterar din tujahäck på din sida gränsen och låter den växa så högt att du inte stör dig längre på husbilen.
Han sade innan att jag hamnar till helvete Jag tror varken himmel eller helvete.
 
Rkarlsson skrev:
Ja jag kan med tycka att han ska väl vara nöjd om de provat ha den på andra ställen. Men tycker det är så barnsligt av honom att han inte faktiskt tar kontakt som en vuxen man med antingen den som bor kvar eller barnen och löser det där istället för att vara otydlig här.
De vill ha husbilen på tomten, soffbord kan peka där han är nöjd och sen är det klart.
Jävla röra.


Hm. Ja då går det nog inte att lösa då. Jag tycker ni gjort rätt som gjort vad ni kunnat, och ni har ju rätt.
Om han inte vill moget prata med er irl hade jag bara ignorerat honom totalt och behandlat som luft.
Utsikten måste ju finnas om husbilen står mot väggen.
Förslaget är även att han slutar tjafsa här då det juridiskt är fastslaget.
Jag är en hon
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.