Hej.

Jag och min man har lagt oändligt många timmar på att leta efter det perfekta huset. Vi har/ska inte ha barn men däremot har vi kennel och därför måste huset vara hundanpassat. Vi har ganska så bra koll på hur vi vill att huset ska se ut och har något så när bestämt oss för Mjöbäcksvillans Lövsätra, modifierat en aning. Jag har sökt på forumet men hittar inte ett enda inlägg om Lövsätra och undrar därför om någon som byggt det eller någon annan som vet mer om det kan dela med sig av sin "inside information".

Vi skulle också uppskatta tips på hus vi kanske har missat som kunde passa oss. Vi har ju lite speciella krav. På "privata" övervåningen vill vi ha ett stort badrum med bastu, ett stort sovrum och ett datorrum. På "offentliga" nedervåningen ett kök på minst 40 kvadrat, vardagsrum på ca 20 kvadrat, toa/dusch, tvättrum, två gästrum, stort förråd och en hall på minst 15 kvadrat. Kruxet är ju att nedervåningen blir mycket större än övervåningen och det är svårt att hitta hus som är byggda så. Det är superkul att surfa hus, fixa med planlösningar, drömma och läsa på forumet här så vi har inte bråttom men alla tips, ideer och förslag emottages tacksamt!

Vi har kikat på Liljeholmen med men det känns liiiite overkill :P  Ska förresten bygga i Gbg trakten.

Med vänlig hälsning
Sanna

Vi har också kennel! Men vi har också tre småbarn, så det blir de som får styra hur huset som vi bygger kommer att se ut 8). Men en sak som jag har drömt om är en hunddusch och "skötselhörna" i groventrén. Men det är klart att det är ju stor skillnad på behoven om man till exempel har en trimras eller om man har brukshundar!

En annan sak jag funderar på är om 1½-planshus är optimalt. Jag förstår tanken på en privat övervåning, men om den inte behöver vara så stor kanske man får betala mycket för lite? Det finns en del 1-planshus som har en väldigt privat avdelning med två eller tre sovrum och badrum. Jag ska surfa lite när jag hinner och kan återkomma med några modeller!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.