Hej!

Vill bygga ett hus eller fritidshus (för permanentboende) som får kosta allra högst 1 miljon (exkl. tomt). Helst mindre...

Då räknar jag med att huset är nyckelfärdigt, eller så gott som, eftersom vi inte kan bygga själva.

Minst 90 kvm önskar vi. Ett eller två plan kvittar.

Ge gärna förslag på hus som klarar detta... Vilket blir det lägsta budet här på forumet?

Mvh,
Snurre

Vet inte vad du menar med 1 milj EXKL tomt..?
Är det ENBART huset du menar (inte gräv/schakt, avlopp, vatten, el/tele, grund m.m. m.m?) så har ju Älvsbyhus billiga hus.
De mindre modellerna ligger runt ca 850.000 - 900.000:-, men då är det ju ganska låg standard från start (t.ex. enkelt kök, våtrumsmatta istället för klinkers m.m)

Budgethus skrev:
Hej!

Vill bygga ett hus eller fritidshus (för permanentboende) som får kosta allra högst 1 miljon (exkl. tomt). Helst mindre...

Då räknar jag med att huset är nyckelfärdigt, eller så gott som, eftersom vi inte kan bygga själva.

Minst 90 kvm önskar vi. Ett eller två plan kvittar.

Ge gärna förslag på hus som klarar detta... Vilket blir det lägsta budet här på forumet?

Mvh,
Snurre
Ett hus på ca 90kvm nyckelfärdigt borde ni kunna hitta för den summan. Dock tillkommer ju en del poster såsom tomberedning, grund, ev. VA- och Elinkoppling etc, förutom tomten då förstås.

Att komma under miljone inklusive allt beror ju på hur mycket manb gör själv, och hur dyra hantverkarna i trakten är.

/K

Hej!
Mitt tips är att bygga lösvirkes hus, om man gör mycket själv, köper in material i rätt mängd och i rätt tid och hittar en bra snickare som man gör en bra deal med, så kommer du under miljonen. Har själv byggt hus på 130 m2 + garage 80 m2 med allt inklusive (även möbler och inredning) för 1200 000 kr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.