Är i planeringen för att bygga ett hus till nyinköpta klipparen, plåt verkar inte vara nån bra idé då jag läst att signalen stoppas och blir sämre.
Räcker det att köra ytpapp eller behövs även underlagspapp? Hur gör (och bör) man för att undvika vindskiveplåt och takfotsplåt? Bara limma kanterna med asfaltsklister?

Kattfan Kattfan skrev:
Är i planeringen för att bygga ett hus till nyinköpta klipparen, plåt verkar inte vara nån bra idé då jag läst att signalen stoppas och blir sämre.
Räcker det att köra ytpapp eller behövs även underlagspapp? Hur gör (och bör) man för att undvika vindskiveplåt och takfotsplåt? Bara limma kanterna med asfaltsklister?
Jag köpte omålat hus från Clas ohlson 2018. Målade med överbliven Demidekk Ultra grund och avslutade med 2 strykningar. Ser som nytt ut än trots söderläge med sol, vind, regn. Ställde huset på 4 enkla marksten. Jag skulle inte krångla till det mer än nödvändigt med papp osv. Om du inte gillar att göra miniatyrhus dvs :)

Redigerat:
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Kattfan Kattfan skrev:
Du kan se hur jag gjorde längre upp i tråden. Jag har inga problem med mottagningen, det var lite i början men det verkar löst.

• Gilla
Kattfan
  • Laddar…
Kattfan Kattfan skrev:
Vi har precis köpt en robotgräsklippare och håller på med ett hus. Blivit inspirerad av Daniel Karlsson som gör helt fantastiska hus.
Jag kommer lägga ytpapp direkt på råspont, ingen underlagspapp. Trekanslist mot vindskiva och en "vindskiveplåt" i trä. Har gradat ovankant på vindskivan så vindskivebrädan vinklas lite nedåt mot papptaket för att se lite snyggare ut.
Har fotbräda också men låter pappen rå över kanten (ungefär som på "riktiga" tak).
Dock inte kommit riktigt så långt än men det är i alla fall planen.
Taket är en enhet och resten av huset en enhet så det går att lyfta/vinkla upp taket (gångjärn på ena långsidan) för att komma åt gräsklipparen ovanifrån när den är dockad vid stationen.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Sånt slöseri att kasta massa pengar på att bygga ett hus till sin robotgräsklippare… Det här är vår lösning, roboten är torr och alla är glada.

En robotgräsklippare står under ett enkelt tak av träbockar och en platta, intill en vägg med cykel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Okej… Taket blåste bort och ingen var glad, så det fick bli en något stabilare konstruktion.

Träram och verktyg på en gräsmatta för att bygga ett hus till en robotgräsklippare, med grönska och hus i bakgrunden.
Skapa konto

Men tro inte att det ska bli något skrytbygge här inte!

Träplattform med plasttak för robotgräsklippare mot vit vägg, bredvid en cykel.
Skapa konto

Okej, taket blåste fortfarande av… Det får väl bli något stabilare då. Men nu är det nog!

Robotgräsklipparhus med svart tak vid vit husvägg, bredvid en röd skottkärra och stenlagd gång.
Skapa konto

Okej, lite färg fick det bli då… Och nu är alla glada!

Liten byggnad för robotgräsklippare med svart tak, placerad vid en vit vägg och omgiven av stenplattor och grönska.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 9 till
  • Laddar…
Har du råd med en husqvarna nera, så varför snåla? Har själv en nera. Men snålade inte på huset
Om nån hade slängt ner en guld 🥇 tia i peng utför ett stup så verkar du vara en som hade riskerat ditt liv för att fånga den.. 😂 😂
Antar att färgen är från biltema......
...........
.........

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Farstatjej90
Vad är det för fel på färg från biltema?

• Haha
  • Gilla
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
Orkar inte besvara en sådan korkad fråga
På biltema köper jag spisbränsle, fransk hotdog (korv) samt några verktyg då o då.
Men färg, snacka om att vara född bakom en byrå!!!
Men visst tycker du att biltema har bra färg, så KÖP!!!

Baba_yaga Baba_yaga skrev:
Har du råd med en husqvarna nera, så varför snåla? Har själv en nera. Men snålade inte på huset
Om nån hade slängt ner en guld 🥇 tia i peng utför ett stup så verkar du vara en som hade riskerat ditt liv för att fånga den.. 😂 😂
Antar att färgen är från biltema......
...........
.........
Vad är det för fel på färgen ifrån Biltema? Har målat huset med den (utomhus) och håller sig mycket bättre än Flügger färgen jag använde innan.
Skillnaden är dock Biltemas 700kr burken mot Flügger 2600kr burken 💰👋

• Gilla
Farstatjej90 och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Vad är det för fel på färg från biltema?
Varför köpa en trabant, volvo eller ännu värre en Saab , när du kan köpa en porsche eller bmw.

Varför köpa en trabant, volvo eller ännu värre en Saab , när du kan köpa en porsche eller bmw.
Jag köper inte en Porsche om jag inte har mat på bordet efter köpet.

• Gilla
MaKrBr och 3 till
  • Laddar…
Jag är varken en trädkramare, eller en paragrafryttare

pacman42 pacman42 skrev:
Jag köper inte en Porsche om jag inte har mat på bordet efter köpet.
Vad har det med TS, fråga att göra? 🤔

Vad har det med TS, fråga att göra? 🤔
Vad hade ditt inlägg som jag citerade med TS fråga att göra?

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Orkar inte besvara en sådan korkad fråga
På biltema köper jag spisbränsle, fransk hotdog (korv) samt några verktyg då o då.
Men färg, snacka om att vara född bakom en byrå!!!
Men visst tycker du att biltema har bra färg, så KÖP!!!
Snacka om okunnig kommentar.
Folksam stora färgtest har Biltema vunnit tex.

Och att tro en BMW är bättre än något annat är bara löjligt, kanske för 15-20 årsen men verkligen inte idag.
Väljer du en 1 eller 3 serie idag (senaste 10 åren) pratar vi riktigt skräp till bil.
Nu är inte Volvo (dom andra du nämner existerar inte längre) så är inte dom bättre.

Volvo har t.o.m. problem att hänga med i elbils modellerna som tex elon musk sa till Volvo och Mercedes ”bygg bättre bilar då” som svar till att dom inte klarar av försäljningen..

• Gilla
naikon och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.