S SvPa skrev:
Hej.
Gavlarna sågade jag ut av 12 mm formplyfa, sedan köpte jag bastupanel och klädde sidor och gavlar med.
Inget märkvärdigt, som vindskivor och knutbrädor använde jag gratis ströläkt jag plockade till mig hos Beijers..(ligger i drivor oftast)
I botten har jag lagt en tryckimpregnerad 2x2" regel, (den svartmålade sockeln)
Taket tog jag från en korrugerad plåt, fick köpa en plåtbit och lägga på nocken
Spikade ihop garaget den på nån dag, målningen tog mera tid :D

[bild]
Har du någon ritning på den???
 
M mattias3983 skrev:
Ruts hus, HQ 310, grundmålat vitt. Ska målas i husets färger.
[bild]
Har du möjligen ritning på den fina?
 
B bengan24 skrev:
Här kommer mitt hus som min HQ ATM 220 fått.
Panelen är samma som på huset och även färgsättningen.
Taket är bandtäckt.

[bild]

[bild]
Har du nå ritning eller mått på detta fina lilla hus???
 
A Automower 35 skrev:
[bild]Nyss blivit klar med mitt hus till min 220AC :)
Har du nå ritning eller mått på detta fina lilla hus???
 
Tror aldrig jag har sett någon (exakt) ritning för dessa hus. Byggs ofta/alltid på frihand.
Måtten på längd/bredd får du från plattans och klipparen storlek, lägg sedan på någon dm för bredd och längd för huset.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Hur långt har du mellan klipparen och remsorna? Tänkte göra liknande men osäker om det är tillräckligt långt för att remsorna ska kunna falla tillbaka så att säga.
Ursäkta! Jag såg inte din fråga förrän nu.😬Och nu kan jag inte mäta, jag har tagit in "Vimse" i garaget. Men jag fick flytta in laddstationen en bit, för att den stod för nära öppningen så det blev precis som du skriver, remsorna föll inte tillbaka. Dessutom ska jag klippa av dom några cm. för det har växt upp gräs som gör att dom inte hänger som dom ska.
 
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
F
pools pools skrev:
Ursäkta! Jag såg inte din fråga förrän nu.😬Och nu kan jag inte mäta, jag har tagit in "Vimse" i garaget. Men jag fick flytta in laddstationen en bit, för att den stod för nära öppningen så det blev precis som du skriver, remsorna föll inte tillbaka. Dessutom ska jag klippa av dom några cm. för det har växt upp gräs som gör att dom inte hänger som dom ska.
Tack för svar! Jag har inte testat remsor men skulle tro att de inte faller tillbaka på min lösning. Skitsamma. 🤓
 
engs
Någon som byggt garage till en Mammotion? Tänker på om det blir strul med GPS möjligen. Även om den har RTK kan det ju vara nått om att den måste ha kontakt vid uppstart eller så.
 
Farstatjej90
engs engs skrev:
Någon som byggt garage till en Mammotion? Tänker på om det blir strul med GPS möjligen. Även om den har RTK kan det ju vara nått om att den måste ha kontakt vid uppstart eller så.
Ja, det finns bilder längre upp i tråden. Det är lite strul ibland, jag byggde av metall dock så kanske därför. Oftast funkar det. Någon gång får jag själv köra ut den manuellt sen starta klippningen. Hem hittar den alltid.
 
engs
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Ja, det finns bilder längre upp i tråden. Det är lite strul ibland, jag byggde av metall dock så kanske därför. Oftast funkar det. Någon gång får jag själv köra ut den manuellt sen starta klippningen. Hem hittar den alltid.
Det fanns det ja! Hade nog tillfälligt förträngt "sök i tråd" funktionen.
 
Spillvirke, köpte färg.
 
  • Rött litet träskjul byggt av spillvirke, huset är målat med vit och röd färg, en robotgräsklippare står under taket på en gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Någon som byggt garage till en Mammotion? Tänker på om det blir strul med GPS möjligen. Även om den har RTK kan det ju vara nått om att den måste ha kontakt vid uppstart eller så.
Nej, men jag fick lägg om ”vägen” från stationen till arbetsområdet. Hade svårt att hitta hem innan den justeringen.
 
dajjes dajjes skrev:
[bild]
Så här ser mitt ut!
Vad har du använt som nock? Fint garage.
 
Håller på och bygger ett hus förtillfället, tips på billigt tak? Helst rött då det är en kopia på vårt bostadshus i miniformat
 
  • Miniatyrmodell av ett hus under konstruktion, med ett provisoriskt tak i trä; huset ska efterlikna ett bostadshus i miniatyr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Automower 35 skrev:
[bild]Nyss blivit klar med mitt hus till min 220AC :)
Så fint! Hur stor är öppningen? Hur bred är klipparen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.