7 913 läst ·
6 svar
8k läst
6 svar
Hus med glasveranda
Vi ska också bygga hus med glasveranda och ska även ha balkong ovanpå denna.
Vi hittade inget kataloghus som motsvarade våra önskemål så vi ritade vårt eget hus.
Det blir inte dyrare än ett kataloghus om man håller sig ifrån för många speciallösningar.
Vi har inte bestämt oss för vilken leverantör det blir ännu men Fiskarhedenvillan och Ekohus har bra lösningar på glasverandor.
/Milli
Vi hittade inget kataloghus som motsvarade våra önskemål så vi ritade vårt eget hus.
Det blir inte dyrare än ett kataloghus om man håller sig ifrån för många speciallösningar.
Vi har inte bestämt oss för vilken leverantör det blir ännu men Fiskarhedenvillan och Ekohus har bra lösningar på glasverandor.
/Milli
Har haft en del kontakt med Vimmerbyhus och är det ett klassikt hus med glasveranda så kan jag rekomendera dem.
De bygger precis som ni vill ha det och det till vettiga priser. Så de kan jag rekomendera.
Lycka till med husplanerna.
Soliga häls. Niclas 8)
De bygger precis som ni vill ha det och det till vettiga priser. Så de kan jag rekomendera.
Lycka till med husplanerna.
Soliga häls. Niclas 8)
http://www.karlsonhus.se/ har ett och annat riktigt läckert hus, och glasverandor är det gott om
. Inte lågbudget dock, en annan får nöja sig med att titta och sucka 
Känner inte till något samarbete, men generellt så upplevde jag vid blädrandet i huskatalogtraven i vintras att många husmodeller från olika husföretag hade nestan exakt lik planlösning. I vissa fall beror det säkert på dårlig fantasi, i andra fall såg det ut för att vara samma arkitekt som har ritat (alla har ju inte helt egna arkitekter, utan anlitar), och i övrigt så titter dom säkert i konkurrentarnas kataloger då och dåVeladis skrev:
Någon annan på forumet vet säkert ännu mer om detta ???
mvh hanneli
Klicka här för att svara