Låter inte som du legat på latsidan iaf...och betänk att du lär dig vart efter så varje moment kommer gå snabbare och snabbare.

Jag tycker du är grym. Vi är två som arbetar hårt här. Hade jag gjort det själv så hade jag bränt ut mig tror jag.

3 dagar för flera lager färg att torka? Somliga har det bra ;)
Vi kör med linoljefärg som är dammtorr efter 24 tim och övermålningsbar efter 2 dygn. Med först grundfärg och sedan 3 strykningar tar det sin tid. Tycker du har jobbat på bra!

Det värsta med målning tycker jag är att det blir så mycket väntetid mellan strykningarna vilket känns orationellt!

Senaste måleriet var med Nordsjö One. 1 timme både för dammtorr och övermålningsbar. När man var klar med ett lager var det bara att fortsätta med nästa. Det gällde bara att få på färgen snabbt så att den inte torkade innan den var ordentligt utstruken.

I övrigt håller jag med TS, det går otroligt långsamt med olika saker. Jag som har två småbarn får någon timme här, någon timme där. Och då jag får lite större block av sammanhängande tid så är det alltid på bekostnad av träningen eller umgänget med familjen. Så renoverandet och byggandet blir enbart nödvändiga grejor, alla roliga projekt ligger långt in i framtiden.

Suck... återigen en jakt på någon som har tid att hjälpa till med att flytta ställningen så att jag kan hinna måla det som ska målas innan helgen då taket på altanen ska sättas på plats.

Och sedan tror jag att jag såg en grävlingsunge i ladan. De ska inte kunna ta sig in längre, men ungarna är väl inte lika feta som föräldrarna. Då jag inte sett något nytt hål sedan jag grävde igen det senaste i förrgår sitter väl hela familjen och myser under ladugolvet.

Y
Mmmmm det är inte lätt att bo ensam i ett bygge, mycket man körfast på. :confused:

Placera vattenslangen och fyll hålet. :sly:

I vilken stad bor du i, ifall det inte är sjukt långt bort så kan jag försöka hjälpa till med ställningen.

Redigerat:
  • Gilla
NickeZ
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.