Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om den skall bytas oavsett är det väl inte så stor nytta med informationen annat än när du skall sortera den på återvinningscentralen.
Jag tycker att det gröna på bilden ser ytligt ut. Regeln har legat där länge och du har redan sett bevis för att där varit fuktigt. Det kan vara påväxt eller andra fuktskador som är gröna. Om du hyvlar eller sågar i regeln och det är grönt i snittet är det troligen tryckimpregnerat.
Jag tycker att det gröna på bilden ser ytligt ut. Regeln har legat där länge och du har redan sett bevis för att där varit fuktigt. Det kan vara påväxt eller andra fuktskador som är gröna. Om du hyvlar eller sågar i regeln och det är grönt i snittet är det troligen tryckimpregnerat.
Nä, sant, men jag försöker bara hitta alla källor som kan tänkas till dålig lukt. Just på den här regeln har pappen legat över, och det hade den inte på de andra. Så det kan absolut vara påväxt. Men tack för tipset om att göra ett snitt i den för att se!
Liknande trådar
-
Någon som vet vad det här vita pulvret kan vara?
Fritidshus -
Finns det någon som vet något om NIBE F760 Frånluftsvärmepump
Värmepumpar -
Är det ekonomiskt vettigt att byta värmesystem i vårt hus?
Värme allmänt -
Hej jag undrar om någon vet vad detta är ,detta är på parketten i köket i huset som jag hyr
Miljö & Hälsa -
Någon som vet vad detta är för ventil?
Vatten & Avlopp