I rummet innanför lecablocksväggen kommer jag ha öppet upp till nock. Jag har tänkt att sätta en ventilationskanal genom väggarna (2. i bilden) för att kunna ventilera rummet eftersom det är ett äldre hus med självdragsventilation i övrigt.
Tänker jag rätt med att ha ventilation där?
Under varma dagar, kommer man då vilja ha en fläkt i kanalen som suger ut varm luft?