Hej,

I en annan tråd skriver jag om min renovering, där jag ska bygga upp en ny lecablocksvägg innanför befintlig korsvirkesvägg:
https://www.byggahus.se/forum/threa...ligt-korsvirkeshus.484111/page-2#post-5514853

I rummet innanför lecablocksväggen kommer jag ha öppet upp till nock. Jag har tänkt att sätta en ventilationskanal genom väggarna (2. i bilden) för att kunna ventilera rummet eftersom det är ett äldre hus med självdragsventilation i övrigt.

Tänker jag rätt med att ha ventilation där?

Under varma dagar, kommer man då vilja ha en fläkt i kanalen som suger ut varm luft?

Mvh
Mats
 
  • Ritning som visar en sektion av en väggkonstruktion med en ny lecablocksvägg och en äldre korsvirkesvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.