Medlem
· Stockholm
· 1 028 inlägg
bor i tegelsousterränghus från 62. Halva huset är i oskyddat söderläge. Ute i skuggan är det 28 och inne är det 28. Källaren är sval och skön. Väldigt varmt iaf på gatuplan men vi får till korsdrag genom stora fönster som vi öppnar på vidgavel i alla riktningar. (Just nu är vi lite sådär glada att vi temporärt bommade igen poolen.)
Hur varmt har ni det inomhus?
Lite varmare ikväll än igår... 22 grader. Igår hade vi 17 grader, frun ville göra brasa i kaminen.... Ute är det ca 25, igår kväll var det bara 15. Är i timringen i lappland, har ingen hemlängtan till 27 graders sovrummet vi lämnade.V mutalisken skrev:bor i tegelsousterränghus från 62. Halva huset är i oskyddat söderläge. Ute i skuggan är det 28 och inne är det 28. Källaren är sval och skön. Väldigt varmt iaf på gatuplan men vi får till korsdrag genom stora fönster som vi öppnar på vidgavel i alla riktningar. (Just nu är vi lite sådär glada att vi temporärt bommade igen poolen.)
Jag bor i lägenhet,högst upp , huset har svart tak. Har nu "tapetserat" utsidan av söderfönstren med A3-papper för att begränsa solinstrålningen. En detalj är också att jag bytt ut samtliga lampor till LED för att inte alstra onödig värme, även om den detaljen lär ha begränsad påverkan. Vädring sker varje kväll och hela natten, trots detta är det svårt att komma ned under någon gång 27 grader under dygnet. Just nu har jag 28. Nästa (framtida) boende måste ha AC!
Nu när temperaturen börjar sjunka lite är det 28º ute och i större delen av huset. I hallen är det 33º. I vardagsrummet på golvet framför luft luftvärmepumpen är det runt 15º. Det är också där jag för närvarande har sängen. I både maj och juni kunde jag hålla acceptabel temperatur inne genom att öppna korsdrag på kvällar och nätter. I juli gick det inte längre.
Klicka här för att svara