11 428 läst ·
50 svar
11k läst
50 svar
Hur varmt har ni det hemma?
Härligt att höra att det finns andra som har det så kyligt..!Nillinsim skrev:
Har direktverkande ved och på kvällen är det visserligen varmt men på morgonen är det 12-13 nu på hösten och ner till 8-10 på vintern. Det kanske låter helt koko för en 20-gradare men faktum är att man vänjer sig, håller man igång inomhus, har lite kläder på sig o s v. så är det inte så illa. Fördelen är väl att man spar lite ved, för när man nått upp till 17 grader på kvällen så tycker man det är asvarmt d^_^b
Jag kan inte heller köra elvärme då elanläggningen inte är dimensionerad för såna ampére.. Planerar bygge av vattenburet med ack & kökspanna så småningom men planerna är många och pengarna få
Om inte annat ger det lite perspektiv på tillvaron. Vi är idag experter på att ställa så höga krav på tillvaron att vi slår knut på oss själva för att uppnå målen. Vad är egentligen mest koko, jobba 60h per vecka för att ha råd med bergvärmen och det kaklade badrummet eller att ta på sig en extra tröja för att inte frysa?tompaah7503 skrev:
Nu blir det påhopp. Men men...
Är man ung och frisk får man själv fatta beslut.
Är man inte så "rik" och kanske har små barn eller är äldre och sjuk och drömmer/saknar värme, dessa personer tycker jag synd om. Ibland har dessa personer inga val. Inga omedelbara val i.a.f.
Lika synd tycker jag om alla äldre personer vars barn väntar bara på arvet. I övrigt bryr sig noll om dom. Det var lite OT. Sorry.
Är man ung och frisk får man själv fatta beslut.
Är man inte så "rik" och kanske har små barn eller är äldre och sjuk och drömmer/saknar värme, dessa personer tycker jag synd om. Ibland har dessa personer inga val. Inga omedelbara val i.a.f.
Lika synd tycker jag om alla äldre personer vars barn väntar bara på arvet. I övrigt bryr sig noll om dom. Det var lite OT. Sorry.
Till saken hör att vi innan detta bodde i en bostadsrätt som man inte kunde stänga av värmen i och där hade vi aldrig, inte heller under sommaren under 27 grader, där sprang vi omkring som nakna hippies istället...ja, suck, livet innan barn.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
21 grader eftersom vi har en liten som kryper omkring, annars hade jag hållt 20 eller strax under.
Klicka här för att svara