Jag gick från direkt el i garaget till värmepump och håller 12 grader. Pumpen själv har nån energilogger som kanske inte är den pålitligaste. Den har sen förra augusti tills idag dragit 915 kWh. Mars var en riktig helvetesmånad enligt statistiken, hälften av elen gick åt på den månaden allena.

Men den gamla direktelen drog enkelt över 2000kWh på en vinter och då höll jag 5 grader...

Håkkepicke Håkkepicke skrev:
Skulle vara intressant att få ta del av din förbrukning under dec-feb. Med 50 kvm garage uppvärmt till 9 grader med en 2kw biltema värmefläkt förbrukade jag i snitt 450 kwh per månad dec-feb. I Norrbotten bör tilläggas.
Vi installerade pumpen i början av april, så det blir svårt tyvärr. Sen har jag ingen direkt avläsning på den enskilda pumpen, bara totalt all förbrukning.

K
Är ju för sent ute för trådskaparen men kanske kan hjälpa andra som går i tankarna på llvp i snickarboden

Jag har llvp i mitt garage som använda som bl.a. snickeri
Det har hittills funkat väldigt bra i 5 år
Gäller att hålla rent försöka använda grovdammsugare så mycket det går alternativt spånsug. Stänga av pumpen när man dammar och göra rent filter med jämna mellanrum. Jag blåser ur pumpen med kompressorn ibland. Fick nyligen en service gjord på den och dem var i bra skick för åldern och placeringen. Så det verkar funka bra.

Har även sett snickerier som använder llvp.
Så det funkar uppenbarligen bra

• Gilla
Rty och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.