2 751 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Hur välja termostat i laddomat?
Jag har för mig att man kan välja en lägre graderad termostat när man startar upp en anläggning. (för att lättare få ur syret ur vattnet)
Jag kör med standard termostaten (78 gr) för då fungerar laddningen bäst i min anläggning. Tanken laddas då med typ 85-90 grader.
Jag har provat den högre termostaten, men då pendlade temperaturerna runt laddkopplingen.
Jag kör med standard termostaten (78 gr) för då fungerar laddningen bäst i min anläggning. Tanken laddas då med typ 85-90 grader.
Jag har provat den högre termostaten, men då pendlade temperaturerna runt laddkopplingen.
Läs igen denna instruktion då vet du allt du behöver veta om laddpaket.
http://www.acaso.se/svensk/instruktioner/TERMOVAR LPKT _SE_ 0612.pdf
Står bla att termostaten har att göra med panneffekt..
http://www.acaso.se/svensk/instruktioner/TERMOVAR LPKT _SE_ 0612.pdf
Står bla att termostaten har att göra med panneffekt..
Det har att göra med pannans effekt och din rördragning. Man vill att panntempen skall vara mellan 80-90 grader då pannan brinner för fullt och vattnet in från tanken är kallt. Till en 30 kW panna har jag 83 graders termostat och cirkulationspumpen på max, vilket ger en panntemp strax under 90.
Klicka här för att svara