20 894 läst ·
110 svar
21k läst
110 svar
Hur undviker man att reglarna lyser igenom osb och gips?
Tja, kan man se igenom skivor gjorda av smält grus (kvartssand) så skulle man kunna se genom en skiva av träflis? 🙄
Fråga min fru. Hon har satt upp tapet som är gjord av träfiber och den gamla tapeter syns genom den nya. 🫣
Fråga min fru. Hon har satt upp tapet som är gjord av träfiber och den gamla tapeter syns genom den nya. 🫣
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 960 inlägg
Lätt gjort misstag första gången, inte alltid man tänker på att man måste skära/bryta av fasen.
Vettiga alternativ:
- Sätt foder över skarven
- Byt ut gipsbiten till en bit där fasen är bruten
- Spackla ut av bara f*** och få det slätt
Vettiga alternativ:
- Sätt foder över skarven
- Byt ut gipsbiten till en bit där fasen är bruten
- Spackla ut av bara f*** och få det slätt
Jag snackade om mitt misstag, jag skulle delat 4 skivor på hälften och satt skuren kant i hörnen, helt enkelt.Nissens skrev:
Jag hade lärt mig en hel del efter friggan och garaget, så det blev färre fel och misstag med huset, men det finns en del att hitta där också.
Förstår inte vad du menar. Att ha skuren kant i hörnet är aldrig någon fördel. Man sätter reglarna så att de ger stöd i hörnena, sedan är det en fördel att använda sådana här bakom gipsen för att stabilisera ytterligare vid behov:Mikael_L skrev:
https://www.biltema.se/bygg/kakling/kaklingstillbehor/hornskydd-for-gipsvagg-pvc-nat-2000022631
Sedan har man med fördel de fasade kanterna på gipsen i hörnet och så spacklar man in en pappersremsa.
Prata med en målare får du höra. Men du menar att de inte vet vad de gör? 😂nino skrev:
Jag har gjort det utan problem. Om du sett pappersremsorna så hade du vetat att de till och med är förberedda att användas i hörn.
Man måste ju inte ha det fasat, men det är ju lättare att få det jämnt eftersom remsan inte bygger utanpå då.
TS har redan blivit dumförklarad 40 ggr i denna tråd. Tror du att ditt bidrag hjälper och motiverar TS till att fortsätta vilja lära sig att renovera?D Derbyboy skrev:
Alla målare jag jobbat med, både som målar "lärling" och senare när jag hade eget (inte som målare) har svurit över snickare som sätter fasning i hörn.Nissens skrev:
Prata med en målare får du höra. Men du menar att de inte vet vad de gör? 😂
Jag har gjort det utan problem. Om du sett pappersremsorna så hade du vetat att de till och med är förberedda att användas i hörn.
Man måste ju inte ha det fasat, men det är ju lättare att få det jämnt eftersom remsan inte bygger utanpå då.
Remsan spacklas ju ut i noll.