Hehe, de byter nog den sönderfrusna till en dyr mot en dyr avgift. Precis som dom monterar ner den mot en avgift.

Jag hade försökt få till en brunn, då har du ju ventilerna i den också.

Jag har nu fått tag på kommunen. Jag kan välja mellan vanlig vattenmätare (väl plomberad) inomhus eller en nergrävd i brunn på frostfritt djup. (Jag får stå för brunnen själv) Kan jag ha servisventil och vattenmätare i samma brunn?

Tyvärr tillåter de inte en självdränerande servisventil. Jag hade hoppats kunna ha en egen servisventil närmast huset som dränerade röret upp till huset men det kanske är ok att det står vatten i det röret?

Om jag kör med kommunens servisventil i tomtgräns och en egen. Är det då bäst att ha vattenmätaren mellan de båda ventilerna eller att ha den efter min egna ventil?

alex86 skrev:
Hehe, de byter nog den sönderfrusna till en dyr mot en dyr avgift.
Jo, om den fryser sönder kostar det ett par tusenlappar. En fundering jag har är att använda deras vanliga vattenmätare och ta bort plomberingen så att jag kan ta med vattenmätaren på hösten och sätta dit den igen på våren. I och med att man själv skickar in mätarställningen lär de inte upptäcka detta men risken är väl att de blir väldigt sura och tror att man norpat vatten när de upptäcker detta... Vattenmätaren byts ju ut var tionde år eller nåt sånt så jag vet inte hur stort brottet anses vara att öppna plomberad vattenmätare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.