janwide
Vi har ett litet badrum på fyra kvm som vi ska renovera. Golvet har rätt fall i duschutrymmet enligt de senaste reglerna. Däremot saknas helt fall på det övriga golvet. Idealiskt vore om vi bara kunde flytspackla på den delen där fall saknas och det skulle i så fall röra sig från ca 15 mm ner till noll där fallet vid golvbrunnen tar vid. Går det att göra så?

Ja det går bra bara att välja ett för ändamålet lämpligt spackel

Om du tittar på flytspackel på exempelvis Bauhaus hemsida så anges det vilken tjocklek som bruket kan användas till. Vissa klarar ner till någon enstaka millimeter medan andra behöver centimetrar.

janwide
Då borde det ju i varje fall fungera rent tekniskt. Är det någon som har erfarenhet av att spackla så tunna fall? Det känns som att det borde vara svårare än att spackla fall i ett tjockare skikt.

Nä det är inte nån större skillnad med rätt spackel

• Gilla
Timed
  • Laddar…
Alternativt är att sätta en avgränsningslist något utanför duschområdet tex där du vill ha ca 3-5 mm spackel. När yttre delen har härdat så handspacklar du området 0-3 mm.
Då behöver inte flytspacklet vara så blaskigt vilket gör det lättare att få ett fall.

Det är även enkelt att slipa ner flytspacklet till noll med tex en spackel när det precis börjar härda.

janwide
Tack för all återkoppling. (y)
Då kanske det är något som jag vågar ge mig på ändå.

• Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
janwide janwide skrev:
Tack för all återkoppling. (y)
Då kanske det är något som jag vågar ge mig på ändå.
Hur gick det med projektet mot noll mm?

Jag är där nu

janwide
M maxman skrev:
Hur gick det med projektet mot noll mm?

Jag är där nu
Det blev ett helt annat projekt med bl.a. stambyte. Så hela golvet bilades upp.

janwide janwide skrev:
Det blev ett helt annat projekt med bl.a. stambyte. Så hela golvet bilades upp.

Usch ;-)

Men blev säkert bra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.