Innan vi gjorde om våra badrum blev vi fullständigt dränkta i alla lovord om hur oerhört enklet det var att hålla rent klinker. Så här ett halvt år efter inläggningen känner jag mig skeptisk. Jag har försökt svabba rent med den microfiber mopp som jag torkar trägolven med men resultatet blir bara att hår och damm fastnar i fogarna dit inte micromoppen når ner. På sista tiden har jag börjat knäskura klinkersen med vanlig hederlig skrurtrasa men jag tycker ändå att allt fastnar i fogarna. Hur gör ni andra finns det något fiffigt sätt att torka klinker utan att lämna all smuts i fogarna?

dammsuga först?
gaia

Där det blir som smutsigast, framför dusch, toa osv. har jag faktiskt fått använda en gammal tandborste och lite såpa så det blir riktigt rent i fogarna! Men det borde finnas enklare sätt?

Jag försegalde mina fogar med klinkerolja, de blir ändå smutsiga av tvålrester och liknande, men det är enkelt att tvätta bort om man torkar med en trasa.

Äh! Det är ju smutsen som gör golven charmiga. Se bara på gamla trägolv. Den snygga mörka fogen mellan brädorna består av 100% smuts. Smuts är inte liktydigt med snusk.
Skura med skurkvast och stentvålslösning en gång i halvåret. De räcker.

;D

Har bara tvättat ett kaklat rum en gång, ett badrum när jag skulle flytta. Var lite stressigt, ville gärna sova lite innan besiktningen skulle vara några timmar senare nästa morgon. Så jag tog bilschampo och bilsvampen och satte igång och vips var det skinande rent efter en liten dusch och tork med polerpapper. Kanske funkar det?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.