Hej, jag har ett sandfilter av okänd modell och märke.
Jag vet inte alldeles för mycket om det i ett underhållsperspektiv.
Jag ser att det finns en ventil längst ner, och jag kan skruva ur en skruv. Dock händer det ingenting när jag skruvar ut den, och jag har ingen aning om vilken typ av slang som passar om jag skulle få vattnet att flöda.
Alla tips och idéer är välkomna, bifogar lite bilder så ni får en uppfattning om hur det ser ut.
Tack!
Jag vet inte alldeles för mycket om det i ett underhållsperspektiv.
Jag ser att det finns en ventil längst ner, och jag kan skruva ur en skruv. Dock händer det ingenting när jag skruvar ut den, och jag har ingen aning om vilken typ av slang som passar om jag skulle få vattnet att flöda.
Alla tips och idéer är välkomna, bifogar lite bilder så ni får en uppfattning om hur det ser ut.
Tack!
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Vet inget om sandfilter men gissar att det finns en luftskruv som måste öppnas i toppen nånstans. Annars töms det inte bara för att man skruvar ur bottenskruven.
Allvetare
· Stockholm
· 25 inlägg
Mitt filter ser inte ut som ditt, utan ventilvredet (det vita på din bild) sitter monterat på toppen av filtret. Det ställer jag på läge "Winter" eller "Waste" och öppnar pluggen som på din bild. Sedan rinner vattnet ut, om än väldigt långsamt.
Allvetare
· Stockholm
· 25 inlägg
Klicka här för att svara