Hej forum-medlemmar och tack för all er kunskap i andra inlägg som jag lusläst och tagit hjälp av sedan en knackig husägar-resa startade tidigare i år.
Vi har lite problem med vår hydrofor, den har för lite luft (tryckmätaren reglerar för snabbt så pumpen slår på för ofta) , då har vi tömt den och fyllt på igen enligt internets visdom, men nu efter någon månad börjar den "slå snabbare" igen när vattnet är på. Vi misstänker att vi inte lyckades tömma den helt förra gången så luftkudden blev för liten. någon annan här på forumet skrev att man man bara tömmer hälften genom att slå på kranarna i huset, att man behöver pula ur någon grej på hydroforens ovansida så att luften pyser in även ovanifrån. Gick ner till min hydrofor och blev inte klok på vart det skulle vara någonstans.
Har någon input på om vår teori kan stämma och hur jag i så fall gör för att helt tömma och fylla denna hydrofor igen så jag får rätt mängd luftkudden? (eller om jag behöver skaffa en pump). Finns inget skvallerrör..
Reservteorin är att den läcker luft och vi behöver ringa rörmokare..
Tack på förhand!