Jag har försökt med oring och packning men dom pressas sönder. Ska man köra med bara brickorna och lite tunnt lager RTV? Det är NTP 1/2” eller G15 kanske. Yttermått på hangänga ca 21 mm. Det är till en kylarslangkoppling.
 
  • Närbild av en metallkoppling på en kylarslang med synlig blågrön tätningsmassa, omgiven av motorblock och andra metalldelar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D dasi skrev:
Jag har försökt med oring och packning men dom pressas sönder. Ska man köra med bara brickorna och lite tunnt lager RTV? Det är NTP 1/2” eller G15 kanske. Yttermått på hangänga ca 21 mm. Det är till en kylarslangkoppling.
Använd glödgade kopparbrickor.
 
  • Gilla
Hybro
  • Laddar…
M marka skrev:
Använd glödgade kopparbrickor.
Tack! Är detta rätt mått tror du? Kan inte kolla måtten just nu.

Kopparbricka g1/2 21.0-26.0-1.5
 
D dasi skrev:
Tack! Är detta rätt mått tror du? Kan inte kolla måtten just nu.

Kopparbricka g1/2 21.0-26.0-1.5
Skulle tro att gängorna är 21,3mm utvändigt så en bricka med 21,5 invändigt ska nog funka.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.