Paul-Staffanstorp skrev:
I det fallet ska du ju ha kantlist på laminatskivan och bara lägga en tunn sträng transparent Silicon mellan när du för ihop dem så att inte vatten och smuts kan komma ner mellan dem.
Limma inte ihop dem där om du skulle behöva byta t.ex laminatskivan efter en del år men vill behålla den rostfria. ;)
Den dagen den sorgen. Helt ärligt så är det mycket viktigare att det fungerar nu och kommande 25 år, än att det går enkelt att dela på skivorna den dag vi vill byta köket...

Silikon tror jag inte på, tycker det möglar, tar upp smuts m.m., även att det krymper, det är därför jag söker en annan produkt som "klarar allt" :-)

Köpte en transparent tub på Wurth idag, det blir säkert bra. Lägger även ekskivor i fönsternischerna innanför respektive skiva (laminat och rostfri) och även den skarven limmar/tätar jag med Wurth-kletet.

Paul-Staffanstorp
Jag håller i normala fall med dig gällande silikon och jag hatar silikon, men här ska det ju vara en så ytterst tunn sträng så den lär bli osynlig när det som pressas upp torkas bort.

Men Wurths limtätmassa är riktigt bra tycker jag.
Dock jobbigare att ta isär som sagt och laminatet kan man ju vilja byta innan man byter hela köket. ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.