H Hallerudsbo skrev:
Bra svar.
Men täta med vad du vill då, blir säkert bra.
Förklara vara hur man brukar göra.
Och att truckar brukar man inte bygga in.
Ja men nu har man inte brukar göra så i vårt garage. Det var en carport tidigare.

R RiKr skrev:
Vad hjälper detta TS?

Gips sätts förslagsvis med litet mellanrum mot betongen
Ok så typ i samma höjd som panelen sitter nu?

Hur gör jag sen r jag sätter på klinkers som golvlist? Ska jag bara trycka dit den med fogmassa eller behöver jag fylla springan nedtill med något?

H
Klinker och fog blir bra

R RiKr skrev:
Vad hjälper detta TS?
Ville bara lyfta problematiken och hur man i många fall löser det. Men ska det användas gips så släpp den en bit från golvet.

Är det otätt och läcker in mellan botten av garageporten och plattan så gjut med en blöt pasta av betong, lägg plastfolie ovanpå, dra igen porten, låt det vara stilla 2 dygn såhär års. Öppna porten ta bort plastfolien. Klart. Det funkar givetvis inte om det är minusgrader.

L leifa.k skrev:
Är det otätt och läcker in mellan botten av garageporten och plattan så gjut med en blöt pasta av betong, lägg plastfolie ovanpå, dra igen porten, låt det vara stilla 2 dygn såhär års. Öppna porten ta bort plastfolien. Klart. Det funkar givetvis inte om det är minusgrader.
Vad menar du att det ska ge? Kommer det inte bara ligga porös betong där eller varför ska ja gjuta på detta sätt?

H Hallerudsbo skrev:
Klinker och fog blir bra
Ja eller hur? På insidan blir väl klinker och fog bra. Men bör jag även trycka in fog som täcker igen "kanalen" längs med golv/mark och som kommer utifrån?

A Advert skrev:
Vad menar du att det ska ge? Kommer det inte bara ligga porös betong där eller varför ska ja gjuta på detta sätt?
Du kan gjuta på detta sätt för att få garageporten tät mot plattan. Listen under garageporten kommer att forma sig mot den "vattniga" betongen du blandat till. Plastfolien är till för att du inte skall få "cementkladd" på listen under porten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.