2 976 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Hur täta mot garageöppningen?
Är det otätt och läcker in mellan botten av garageporten och plattan så gjut med en blöt pasta av betong, lägg plastfolie ovanpå, dra igen porten, låt det vara stilla 2 dygn såhär års. Öppna porten ta bort plastfolien. Klart. Det funkar givetvis inte om det är minusgrader.
Vad menar du att det ska ge? Kommer det inte bara ligga porös betong där eller varför ska ja gjuta på detta sätt?L leifa.k skrev:
Du kan gjuta på detta sätt för att få garageporten tät mot plattan. Listen under garageporten kommer att forma sig mot den "vattniga" betongen du blandat till. Plastfolien är till för att du inte skall få "cementkladd" på listen under porten.A Advert skrev:
Klicka här för att svara